Flaggor_Kosovo_2

Το Facebook εισήλθε σε “διπλωματικά νερά” άθελά του: Αναγνώρισε το Κόσοβο ως ανεξάρτητη χώρα. Εδώ και μερικές ημέρες, οι κάτοικοι του Κοσόβου έχουν τη δυνατότητα να δηλώσουν τη χώρα τους ως χώρα διαμονής, περίπου πέντε χρόνια μετά τη διάσπαση από τη Σερβία, κι ενώ το Κόσοβο έχει αναγνωριστεί από περίπου 100 χώρες παγκοσμίως.

Η ανταπόκριση ήταν άμεση: Πάνω από 200.000 χρήστες του διαδικτυακού μέσου, από τη Σερβία και την Αλβανία, δήλωσαν ως νέο τόπο καταγωγής  και διαμονής το Κόσοβο. Παρομοίως, ο πρωθυπουργός του Κοσόβου, Χασίμ Θάτσι είδε με θετικό μάτι την κίνηση, αν και οι υπέυθυνοι του Facebook τον είχαν ενημερώσει νωρίτερα για την πρόθεσή τους. Στο ίδιο μήκος κύματος και η αρμόδια υπουργός για την ένταξη στην Ευρωπαϊκή Ένωση, Βλόρα Τσιτάκου, ενημέρωσε τους “ακόλουθούς” της στο Twitter για τις τελευταίες εξελίξεις, αν και θεώρησε πως το “Facebook αναγνώρισε το Κόσοβο ως κράτος”, πηγαίνοντας το θέμα λίγο πιο μπροστά. Επίσης, η Τσιτάκου θεωρεί πως μ’αυτόν τον τρόπο θα είναι ευκολότερο να αναδειχθούν και να προωθηθούν οι μικρές επιχειρήσεις, τόσο για τους ντόπιους αγοραστές, όσο και για εκείνους που βρίσκονται στο εξωτερικό.

Πάνω απ’όλα, η όλη ιστορία αποτελεί ένα καλό παράδειγμα της δυναμικής και της επιρροής του Facebook σε θέματα αγοράς και διάδοσης παγκοσμίως. Τα μεγάλα διαδικτυακά μέσα καλώς ή κακώς παίζουν πλέον σημαντικότατο ρόλο στην παγκόσμια οικονομία και δή στην ψηφιακή.