popaganda_brian_singer_1

Κατηγορούμενος για εμπλοκή σε κύκλωμα ισχυρών χολιγουντιανών παραγόντων που εξανάγκαζαν ανήλικους φερέλπιδες ηθοποιούς να κάνουν χρήση ναρκωτικών και να επιδίδονται σε σεξουαλικές πράξεις, βρέθηκε σήμερα ο σκηνοθέτης που άφησε το στίγμα του στα κινηματογραφικά 90s με το νεονουάρ αναφοράς Τhe Usual Suspects (Συνήθεις Ύποπτοι) κι έβαλε το όνομά του στη μικρή λίστα των ανθρώπων που κατάφεραν να διαβάσουν με ακρίβεια ανάμεσα απ’ τις γραμμές των κειμένων του Stephen King, αναδεικνύοντας τις κοινωνιολογικές προεκτάσεις του Apt Pupil (Μαθήματα Φόβου). Η ανατριχιαστικά λεπτομερής μήνυση που κατατέθηκε την Τετάρτη, φέρει τον Bryan Singer να συμμετέχει ενεργά σε σεξουαλικά πάρτι που ενορχήστρωνε ο Marc Collins-Rector, πρώην πρόεδρος εταιρείας multimedia που μεσουράνησε με την έκρηξη του dot-com στα μέσα του ’90 και κατέρρευσε μαζί με το υπόλοιπο κύμα λίγα χρόνια μετά. Το 2004, ο Collins-Rector είχε κατηγορηθεί και δηλώσει ένοχος για αποπλάνηση πέντε ανηλίκων.

Ένοχος ή όχι, ο Bryan Singer ήταν ο άνθρωπος που πρώτος άλλαξε το πρόσωπο των comic-book movies, τυλίγοντας σε ενήλικο σκοτάδι τις γυαλιστερές περιπέτειες των X-Men για να γεννήσει την εμπορικότερη υπερηρωική τριλογία της εποχής του, δίνοντας έτσι στο Χόλιγουντ τη σπρωξιά που χρειαζόταν για να για να ασχοληθεί στα σοβαρά με οράματα όπως αυτό του Christopher Nolan για τον Batman, ή ακόμη και του Zack Snyder για τους Watchmen. To όποιο κακό κάρμα μάζεψε παρατώντας την παρέα του καθηγητή Xavier στα χέρια του μακελάρη Brett Ratner για το κλείσιμο της τριλογίας των X-Men, o Singer το βρήκε μπροστά του όταν αποπειράθηκε να αναστήσει τον καλοκάγαθο εξωγήινο με την κόκκινη κάπα: το Superman Returns του, μια αποπροσανατολισμένη προσπάθεια να κάνει για τον υπερήρωα που φοράει το βρακί έξω απ’ το παντελόνι, ό,τι είχε κάνει και για τους μεταλλαγμένους με τα προβλήματα ενηλικίωσης, καταποντίστηκε καλλιτεχνικά κι εμπορικά, ενώ η αστοχία του και στο σοβαρό, οσκαρικό δράμα με το Valkyrie του Tom Cruise, φάνηκε να ήταν το τελευταίο χαστούκι που μπορούσε να αντέξει το Χολιγουντιανό του προφίλ.

http://youtu.be/FHtCaVtryiE

Θέλοντας να πάρει μιαν ανάσα απ’ την σκηνοθεσία, την ώρα που η Marvel αναγεννούσε το σύμπαν της με την ανυπολόγιστη επιτυχία της απογείωσης του πρώτου της Iron-Man, ο Singer στρογγυλοκαθιζόταν στη θέση του παραγωγού στο, όπως θα αποδεικνυόταν, ανεκδιήγητο ναυάγιο του X-Men Origins: Wolverine. Έχοντας κοστίσει $150 εκ. δολάρια στην κατασκευή κι άλλα τόσα στην προώθηση, η ταινία μετά βίας έβγαλε τα έξοδά της, χάρη στην ανεπάρκεια του Gavin Hood στο να καμουφλάρει τόσο την πενία της παραγωγής, όσο και το παιδαριώδες σενάριο του εξαιρετικά άνισου στην συγγραφική πορεία του, David Bennioff. Εκτός από δημιουργικό χάλι, η εμπορική απήχηση της ταινίας ήταν οριακή, το οποίο είναι μικρή υπόθεση από μόνο της, δεδομένου όμως ότι επρόκειτο για το origin story του δημολέστερου απ’ όλους τους ήρωες της τριλογίας του Singer, η αποτυχία δεν ήταν αμελητέα.

Αμέσως μετά, η Marvel αποφάσισε να πάρει τα πράγματα απ’ την αρχή κι ο Singer χρειάστηκε να το ρίξει στα παιδικά για να εξαργυρώσει καμιά επιταγή. Το restart στη μυθολογία με το X-Men: First Class επανέφερε την μεταλλαγμένη ομάδα στην υπερηρωική αιχμή με φινέτσα και μεστή δραματουργία, κι όσο ο Jack the Giant Slayer του Singer πάτωνε στα ταμεία, η σκιά του παρελθόντος του γινόταν όλο και πιο ελκυστική. Ο Singer ξανακάθισε στην καρέκλα του σκηνοθέτη για το X-Men: Days of Future Past, η ταινία είναι ήδη προγραμματισμένη για έξοδο στο δεύτερο δεκαήμερο του Μάη, κι η προωθητική της καμπάνια έχει τερματίσει τα γκάζια με το πιο πρόσφατο trailer της να πλημμυρίζει τα δίκτυα μόλις χθες. Το πώς η σημερινή απόκαλυψη θα επηρεάσει τόσο το σπρώξιμο της ταινίας προς της αίθουσες, όσο και την ίδια τη συγκομιδή της στα ταμεία, μένει να το δούμε.

http://youtu.be/gsjtg7m1MMM