Maison Irfe

Maison Irfe

Το παράδειγμα της επιτυχημένης αναγέννησης έχουν δώσει ήδη οι οίκοι Lanvin, Vionnet και Carven. Γρήγορα τους ακολούθησαν και άλλοι με πρόσφατο παράδειγμα τον ιστορικό οίκο Maison Irfé, ο οποίος ιδρύθηκε το 1924 από τον πρίγκιπα Feliz Yusupov και την σύζυγό του Irina Romanov, πρέσβειρα της επιχείρησης στην αριστοκρατία. Υπό την διεύθυνση της σχεδιάστριας Olga Sorokina η πρώτη νέα συλλογή Irfé παρουσιάστηκε στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού στις 26 Σεπτεμβρίου, αποσπώντας θετικά σχόλια. Η απόφαση της Sorokina ήταν να «ικανοποιήσει τις σύγχρονες ανάγκες με τη χρήση avant-garde τεχνολογιών και υλικών, και να εργαστεί λες και ο οίκος δεν είχε πάψει ποτέ να λειτουργεί».

Μια ακόμη επιστροφή αποφάσισε ο 91χρονος Pierre Cardin. Παρότι στερημένος λόγω παλαιότερων εμπορικών συμφωνιών από την δυνατότητα να χρησιμοποιήσει το προσωπικό του όνομα, ο μόδιστρος αποφάσισε μετά από απουσία 20 ετών να παρουσιάσει πρόσφατα ένα show Υψηλής Ραπτικής αγνοώντας παντελώς το επίσημο πρόγραμμα των Εβδομάδων Μόδας. Αυτός όμως δεν ήταν ο μόνος κανόνας που καταργήθηκε: υπό την ονομασία «Maxim’s de Paris» το show πρωτοτύπησε επιλέγοντας ως venue το θρυλικό εστιατόριο Maxim’s, του οποίου ο Cardin τυγχάνει ιδιοκτήτης, και διήρκεσε 40 ολόκληρα λεπτά. «Παρουσιάζω shows εδώ και 60 χρόνια, και από εδώ και πέρα θέλω να το κάνω μόνο όταν νιώθω ότι η στιγμή είναι κατάλληλη και όχι όταν είμαι υποχρεωμένος», δήλωσε ο ίδιος όταν ερωτήθηκε για την μικρή του «επανάσταση».

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει τώρα η επικείμενη αναβίωση του θρυλικού ονόματος της Elsa Schiaparelli 60 σχεδόν χρόνια μετά το κλείσιμο του ατελιέ της. Η σχεδιάστρια που διαμόρφωσε την μόδα του μεσοπολέμου στο Παρίσι, έδωσε σάρκα και οστά στην avant-garde αισθητική και έφερε τον ντανταϊσμό και τον σουρεαλισμό στη μόδα συνεργαζόμενη με τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες της εποχής, πρέπει τώρα να οδηγήσει νοερά τα βήματα του 42χρονου Marco Zanini. Πρώτη του δουλειά, αφού κέρδισε την εμπιστοσύνη του τωρινού ιδιοκτήτη Diego Della Valle,  η μελέτη των αρχείων και των πρωτότυπων σχεδίων που υπάρχουν ακόμη στα ατελιέ των Lesage και Lemarie στο Παρίσι. Ο σχεδιαστής με το τατουάζ LOST στα δάχτυλα, δεν μοιάζει ωστόσο χαμένος. «Προσπάθησα να διαβάσω τα πάντα γι’ αυτήν», δηλώνει, «και κατάλαβα ότι χρησιμοποιούσε την τεράστια ευφυΐα της ως όπλο». Θα καταφέρει να ανταποκριθεί στο κάλεσμα; Σε λίγους μήνες η απάντηση θα περπατήσει στις παρισινές πασαρέλες, σε μια επίδειξη που προβλέπεται να προκαλέσει πολλές συζητήσεις.