DIGITAL STORIESΕίστε “indie”; Το μάρκετινγκ και τα μάτια σας!

Είστε “indie”; Το μάρκετινγκ και τα μάτια σας!

Είτε αναπτύσσετε εφαρμογές, είτε γράφετε βιβλία, να κάτι που δεν θα πρέπει να αμελήσετε ποτέ να υπολογίσετε στο μπάτζετ σας.

Η λέξη indie” αποτελεί συντομογραφία της “independence” ή “independent” και συνήθως χαρακτηρίζει παραγωγές που προέρχονται από ανεξάρτητους δημιουργούς, καλλιτέχνες ή ακόμα και εταιρείες που δεν αποτελούν μέρη μεγαλύτερων οργανισμών και είθισται να απευθύνονται σε μικρά, niche” κοινά. Μουσικά άλμπουμ, έργα τέχνης, videogames, ποιήματα, βιβλία, όλα αυτά και πολλά περισσότερα μπορεί να αποτελούν δημιουργίες της indie σκηνής –για να πάρετε μια γεύση δεν έχετε παρά να επισκεφθείτε το Kickstarter και θα βρείτε άπειρες τέτοιες. Οι indie παραγωγές, ανεξαρτήτως μέσου, έχουν αποδείξει πολλάκις πως αν μη τι άλλο δεν στερούνται εφευρετικότητας και καινοτομίας: τα ρίσκα εξ άλλου είναι για τους ανεξάρτητους και σίγουρα όχι για τους κολοσσούς δισεκατομμυρίων.

Αν οι indie παραγωγές χωλαίνουν εμφανώς σε ένα σημείο έναντι των μεγαλύτερων «συντονισμένων», είναι το δίχως άλλο στο μάρκετινγκ: οι δημιουργοί τους δίνουν υπερβολική βάση στην ποιότητα της υπηρεσίας/προϊόντος που προσφέρουν με αποτέλεσμα να αφήνουν ελάχιστους πόρους για τη σωστή/αποτελεσματική προώθησή του, κάτι που εν τέλει καθορίζει και την επιτυχία του. Γνωρίζουμε ότι ένας ανεξάρτητος παραγωγός έχει πολλά στο κεφάλι του, ωστόσο είναι αδήριτη ανάγκη να αντιληφθεί κι εκείνος ότι τη σήμερον ημέρα, χωρίς μάρκετινγκ και δη, έξυπνο μάρκετινγκ, δεν δύναται να έχει προσδοκίες από τη δημιουργία του. Πάμε να δούμε λοιπόν εν τάχει κάποια πραγματάκια που καλό θα ήταν να έχει κατά νου.

Προσεγμένο online «σπίτι»

Δημιουργήστε μια πλήρη σελίδα για το πρότζεκτ σας δίνοντας βάση τόσο στο design όσο και την πληροφορία. Κρατάτε τη ενημερωμένη εξηγώντας στον επισκέπτη της οτιδήποτε χρειάζεται να γνωρίζει εκείνος ώστε να τιμήσει τη δουλειά σας. Σε τελική ανάλυση ελάτε στη θέση των εν δυνάμει πελατών σας και αναρωτηθείτε αν τα όσα βλέπετε σας πείθουν. Επιπλέον, λάβετε υπ’ όψιν πως όλη η ιντερνετική σας παρουσία θα πρέπει να παραπέμπει στο site σας γι’ αυτό φροντίστε αυτό να είναι όσο πιο «πειστικό» γίνεται.

Αποτελεσματική “social” παρουσία

Δεν χρειάζεται να ορμήσετε σε όλα τα social media μεμιάς. Ακόμα κι αν το μπάτζετ σας, σας επιτρέπει να έχετε άνθρωπο που να ασχολείται με την παρουσία σας στα κοινωνικά δίκτυα, επιλέξτε προσεκτικά αυτά στα οποία θα δραστηριοποιηθείτε σε πρώτη φάση. Προτιμήστε εκείνα που βρίσκεται το κοινό σας, αυτά στα οποία έχει νόημα να συναντήσει κανείς το brand name σας, πάντα λαμβάνοντας υπ’ όψιν και την αγορά στην οποία δραστηριοποιείστε. Μόλις τα βρείτε, φροντίστε να τα ενημερώνετε διαρκώς, χαράσσοντας εξ αρχής μία ολοκληρωμένη στρατηγική.

SocialRemarketing-Infographic

Επένδυση στο remarketing

Το remarketing” είναι ένας έξυπνος τρόπος να παραμείνετε στο «οπτικό πεδίο» όλων εκείνων που πέρασαν από το site σας αλλά δεν αποφάσισαν να προχωρήσουν σε κάποια αγορά. Οι τεχνικές remarketing κάνουν χρήση cookies έτσι ώστε να αντιλαμβάνονται πότε κάποιος έχει επισκεφθεί κάποιο site χωρίς να ολοκληρώσει μια ενέργεια (π.χ. αγορά), προκειμένου να του προβάλλουν εν συνεχεία καθώς εκείνος «σερφάρει» στο διαδίκτυο διαφημιστικά μηνύματα ικανά να τον κάνουν να ξαναγυρίσει στην ιστοσελίδα. Μην το υποτιμήσετε.

Πλήθος αναφορών και παρουσιάσεων

Μην περιμένετε από τους δημοσιογράφους, τα media και τον ειδικό Τύπο να σας ανακαλύψουν εκείνοι: επικοινωνήστε εσείς πρώτοι μαζί τους, προτείνετέ τους να τους στείλετε δείγματα έτσι ώστε να γνωρίσουν το προϊόν/υπηρεσία σας και να το παρουσιάσουν στο κοινό τους. Ιδανικά, ετοιμάστε ένα μικρό press kit, ένα χαριτωμένο/χρήσιμο δωράκι –θα παίξει κι αυτό τον ρόλο του. Βοηθήστε τους να κάνουν τη δουλειά τους κι εκείνοι με τη σειρά τους θα κάνουν το ίδιο.

Σπουδαίο προϊόν

Last but not least, ίσως το σημαντικότερο της λίστας: φροντίστε ώστε αυτό που έχετε να προσφέρετε να είναι έτσι κι αλλιώς σούπερ. Έτσι θα αφήσει ικανοποιημένους όλους όσοι το εμπιστευτούν, οπότε εσείς θα βγείτε κερδισμένοι από το λεγόμενο word of mouth”, μία από τις αποτελεσματικότερες μορφές μάρκετινγκ. Το κοινό έχει την προδιάθεση να μοιράζεται ευκολότερα τα θετικά του σχόλια για indie παραγωγές απ’ ότι για μεγαλύτερες: εκμεταλλευτείτε το!

ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΣΤΟ INBOX ΣΟΥ
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.