pop_i-phone

Στην πρόσφατη ανακοίνωση της Apple για τα οικονομικά στοιχεία του τριμήνου, ο Tim Cook είπε πως οι προσδοκίες που είχαν για το iPhone 5c δεν ήταν σωστές. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι περισσότεροι καταναλωτές προτίμησαν το 5s. Τα νέα δεν είναι ακριβώς κακά όταν οι αγοραστές προτιμούν και πάλι ένα δικό σου προϊόν και μάλιστα πιο ακριβό, όμως δεν ακούμε συχνά τους ανθρώπους της Apple να λένε “οι πωλήσεις ήταν διαφορετικές από ότι περιμέναμε” για ένα προϊόν και να το εννοούν αρνητικά. 

Το αν το 5c θα συνεχίσει να πωλείται όταν η Apple κυκλοφορήσει το iPhone 6, θα το μάθουμε σε λίγους μήνες, έως τότε όμως μπορούμε να δούμε τι ακριβώς ήταν το 5c και γιατί δεν κατάφερε να γίνει αυτό για το οποίο το προορίζαν οι δημιουργοί του.

To iPhone 5c ήταν το iPhone 5 σε καινούργιο, πλαστικό περιτύλιγμα. Γεμάτο χρώμα, νεανική διάθεση στο λογισμικό που σχεδιάστηκε ταυτόχρονα, ήταν 100 ευρώ πιο φθηνό από το μεγάλο του αδερφάκι. Σε ποιο μέρος της εξίσωσης λοιπόν τα θαλάσσωσε η Apple;

1. Δεν ήταν αρκετά φθηνό(τερο).

Μήνες πριν τη κυκλοφορία του 5c, τα media είχαν λυσσάξει πως η Apple θα έβγαζε ένα φθηνό iPhone. Η Apple δεν το διέψευσε ποτέ, αλλά η Apple δεν ξέρει πως να κάνει φθηνά προϊόντα. Όταν το παρουσίασαν είπαν πως το ‘c” σημαίνει “color”, παρόλα αυτά η τιμή του ήταν κατά 100 ευρώ χαμηλότερη του 5s. Μπορεί να μην προοριζόταν για οικονομικό κινητό, όμως σίγουρα θα είχε πουλήσει καλύτερα αν ήταν φθηνότερο. Διότι γιατί κάποιος να μην πάρει το ολοκαίνουργιο 5s, με τα νέα σωθικά, την καλύτερη κάμερα, το δαχτυλικό αποτύπωμα, το νέο true tone flash, όλα αυτά σε νέα χρώματα, με μεταλλικό πλαίσιο και μόλις για 100 ευρώ παραπάνω; Ακριβώς.

2. Το iPhone 5s ήταν ένα φανταστικό update.

Μπορεί το 5c να πήρε καλές κριτικές, όμως ο αντίπαλος του ήταν το μεγάλο του αδερφάκι. Μόνο για το Touch ID άξιζει να πάρει κανείς αυτή τη συσκευή, πόσο μάλλον όταν έχει και όσα είπαμε παραπάνω αλλά και τη δυνατότητα να τραβάει slow-motion video και να είναι γενικώς πιο ανθεκτικό λόγο της ποιότητας κατασκευής του.

3. Άσχημα χρώματα

Πολλοί θα διαφωνήσουν μαζί μου και το όλο πράγμα είναι υποκειμενικό, αλλά όλα τα χρώματα που διάλεξαν ήταν pastel και κάπως… άχρωμα. Canary yellow; Αλήθεια τώρα; ΄Η ένα μπλε που θυμίζει παλιό σχολικό τετράδιο; Όχι ευχαριστώ. Αυτή η κακή χρωματική παλέτα συνοδεύτηκε και από αυτό το τερατούργημα που η Apple ονόμασε θήκη, η οποία κυκλοφορεί σε ακόμα πιο τραγικά χρώματα και όταν αυτά συνδυαστούν με εκείνα της συσκευής – μέσα από ένα κυκεώνα κύκλων – σκοτώνουν αυτόματα οποιαδήποτε καλαισθησία.

Πειστήριο Α:

iPhone 5c case

4. Ίσως οι προσδοκίες της Apple να ήταν πολύ υψηλές. 

Η Apple δεν λέει πόσα κομμάτια της συσκευής έχει πουλήσει. Ανακοινώνει τις συνολικές πωλήσεις του iPhone για το κάθε οικονομικό τρίμηνο, χωρίς να διευκρινίζει ποιο μοντέλο πούλησε πόσο. Το πραγματικά ενδιαφέρον θα ήταν να μάθουμε πως τα πήγε το 5c σε σχέση με τους προκατόχους του. Τις άλλες συσκευές που όταν γίνονταν περσινά μοντέλα η Apple πουλούσε φθηνότερα. Ίσως το θέμα να ήταν και ψυχολογικό. Το 5c δεν ήταν ποτέ μια top of the class συσκευή. Ενώ όταν για παράδειγμα κυκλοφορούσε το εκάστοτε μοντέλο “s”, όσοι αγόραζαν φθηνότερα το προηγούμενο μοντέλο ήξεραν πως πριν από λίγο αυτό ήταν top of the class.

5. Ο Steve είχε δίκιο.

Η Apple δεν μπορεί να κάνει φθηνά προϊόντα. Δεν είναι στο DNA της. Φτιάχνει προϊόντα για ανθρώπους που τους ενδιαφέρει το design, η απλότητα, η ποιότητα και μια μοναδική εμπειρία – και οι οποίοι προτίθενται να πληρώσουν παραπάνω για να τα έχουν όλα αυτά μαζί σε ένα όμορφο πακέτο. Το να συμβιβαστούν σε οποιοδήποτε από αυτά για να κάνουν κάτι φθηνότερο, θα ήταν να προδώσουν τον ίδιο τους τον εαυτό.