Στεγασμένο στον πρώτο όροφο της Ερμού 64 τα δυο κορίτσια, η Φραν και η Λίλη, έφτιαξαν το δικό τους καταφύγιο του στυλ, σε μια άκρως βιομηχανοποιημένη μόδα που μας θέλει όλες ίδιες – πρέπει να είναι small, σέξυ και πιστό αντίγραφο κάποιας επίκαιρης μόδας. Όχι, για αυτά τα κορίτσια!

Η ονομασία Fran & Lili είναι τρομερά εύηχη και ακόμα περισσότερο ευφάνταστη. Προέρχεται, όπως είναι προφανές από τα ονόματα των δυο κοριτσιών ή περίπου από τα ονόματά τους, αφού το Λίλη είναι καλλιτεχνικό δημιούργημα των φιλικών κύκλων – που βεβαία δε θα μπορούσαν να έχουν κάνει καλύτερη δουλειά.

popaganda_09_franlili_27
popaganda_09_franlili_05
popaganda_09_franlili_04

«Τη φωνάζαμε πάντα Χαλιλή, όπως είναι το επίθετό της», μας εξηγεί η Φράν. «Με τον καιρό έμεινε μόνο το Λίλη, κι έτσι της έμεινε το παρατσούκλι, το οποίο μετεξελίχθηκε στην ονομασία μας. Σκεφτόμασταν καιρό πως θα το πούμε και ξαφνικά καταλήξαμε πως αυτή η ιδέα ήταν σαφώς η καλύτερη».

Τα ρούχα στο show room του Fran & Lili είναι κάπως διαφορετικά· δε μοιάζουν με τις βιτρίνες που χάζευα στην Ερμού καθώς κατέβαινα. Έχουν τη δική τους σφραγίδα και τη δική τους αισθητική.

«Είναι η ντουλάπα που θα θέλαμε εμείς να είχαμε στο σπίτι μας» μου λέει η Λίλη, «Είναι κατά βάση κομμάτια ξεχωριστά με μια ιδιαίτερη νότα ρομαντισμού και το καθένα έχει μια ιδιαιτερότητα· διαθέτει μια δαντέλα, ένα κέντημα ή ακόμα ένα διαφορετικό print που το κάνει να ξεχωρίζει. Σκοπός μας ήταν πάντα να προμηθευόμαστε ρούχα, που θα βλέπαμε με χαρά στη δική μας ντουλάπα!»

Κάπως, έτσι, ξεκίνησε και η όλη ιδέα πίσω από το e-shop. Τα κορίτσια ήταν πάντα δοσμένες στο British στυλ. Γιακαδάκια και δαντελίτσες είχαν πάντα την τιμητική στις δικές τους ντουλάπες πριν ακόμα μπουν στον χώρο. Αυτά τα ρούχα μπορούσαν να τα ψωνίζουν μόνο στο ίντερνετ, όμως, ειδικά με την επέλαση της κρίσης όπου πολλές μπουτίκ έκλεισαν.

Αναγνωρίζοντας, λοιπόν, οι ίδιες ως πελάτισσες το κενό που υπήρχε στην ελληνική αγορά, αποφάσισαν να κάνουν το στυλ τους επιχείρηση. Για εκείνες αυτό το στυλ είναι διαχρονικό και δεν επηρεάζεται από τη μόδα αλλά από την προσωπικότητα της κάθε γυναίκας, και αυτός είναι και ο λόγος που έχουν επιλέξει να το προωθήσουν.

«Μας άρεσε πάντα το British style και ψωνίζαμε κι εμείς πολύ από το ίντερνετ τέτοιου είδους ρούχα  οπότε όταν μας δόθηκε η ευκαιρία μέσα από έναν διαγωνισμό που έκαναν τα public για την καλύτερη ιδέα, συμμετείχαμε και κερδίσαμε το στήσιμο του eshop μας».

popaganda_09_franlili_22
popaganda_09_franlili_11
popaganda_09_franlili_09

Η αρχή της επιχείρησης τους δεν ήταν μια εύκολη διαδικασία όπως μας εξηγούν οι ίδιες, «Δυσκολευτήκαμε αρκετά στην αρχή· δεν είσαι καν ένα φυσικό κατάστημα που θα σε δει κανείς και θα κάνει τον κόπο να μπει μέσα, αλλά πρέπει να κερδίσεις τον κόσμο κάνοντας προώθηση μέσω των social media

Αυτό που τους είχε αναπτερώσει το ηθικό την αρχή του e-shop, όπως μας διηγούνται, ήταν όταν τους ήρθαν παραγγελίες από το Άμστερνταμ και τη Γαλλία, τη στιγμή που εκείνες βίωναν εγχώριες απογοητεύσεις.

«Αυτό που μας στήριξε πολύ ήταν το κλίμα αλληλοβοήθεια που βρήκαμε τόσο από ανθρώπους του χώρου, όσο και από δικούς μας προσωπικούς φίλους. Όλη αυτή η δουλειά είναι στημένη από έναν κύκλο ανθρώπων που μας στήριξαν παρά πολύ και κατάφεραν θαύματα, παρόλο το περιορισμένο μπάτζετ μας».

popaganda_09_franlili_02
popaganda_09_franlili_01

Ο κόσμος δείχνει να έχει βαρεθεί το μαζικό, το εμπορευματοποιημένο πανομοιότυπο των μεγάλων βιομηχανιών και αναζητεί το ιδιαίτερο, το ξεχωριστό. Τα κορίτσια θυμίζουν ιδιοκτήτριες μπουτίκ παλιάς κοπής και αυτό ακριβώς εισπράττουν και από τις πελάτισσές τους, που τους το λένε πολύ συχνά.

«Οι γυναίκες δε φοβούνται καθόλου το διαφορετικό. Και κατά κύριο λόγο στην επαρχία. Η γυναίκα στην επαρχία έχει εξελίξει πάρα πολύ το στυλ της. Από τη Θάσο και την Αλεξανδρούπολη μέχρι την Τήνο, η καθεμία ψάχνει να βρει το δικό ιδιαίτερο statement στο ρούχο. Η σύγχρονη Ελληνίδα το ψάχνει πολύ παραπάνω, όλες εξελίσσουμε πλέον το στυλ μας και λόγω της μεγάλης επιρροής του διαδικτύου».

Εκτός από ρούχα, όμως, τα κορίτσια προμηθεύουν τη γυναικεία εμφάνιση με κοσμήματα και τσάντες – τις μεγάλες αδυναμίες του γυναικείου φύλου. Τόσο τα κοσμήματα , όσο και οι τσάντες κινούνται πάντα στο ίδιο στυλ με τα ρούχα.

popaganda_09_franlili_07
    
popaganda_09_franlili_16

«Συνεργαζόμαστε στενά με με την Αγγλία, την Ισπανία, τη Γαλλία και την Ελλάδα. Στηριζόμαστε πολύ στους Έλληνες δημιουργούς. Εμείς έχουμε μια άψογη συνεργασία με ελληνικές εταιρείες που πάνε πολύ καλά και είναι ακριβώς στο στυλ και τις επιλογές του Fran & Lili. Οι Έλληνες σχεδιαστές πλέον τολμάνε γιατί έχουν καταλάβει πως οι Ελληνίδες ψάχνονται, οπότε δουλεύουν πιο σκληρά και δημιουργικά απ’ ότι παλαιότερα».

Όπως, μας εξηγούν τα κορίτσια είναι τόσο ικανοποιημένα από την ελληνική παραγωγή και τις εταιρείες που δε θα τις πείραζε καθόλου να καλύπτονται κατά 80% από την ελληνική βιομηχανία, όσο αυτή συνάδει με τη φιλοσοφία τους.

popaganda_09_franlili_06
popaganda_09_franlili_21
popaganda_09_franlili_19

Η σχέσεις με τις πελάτισσες του μαγαζιού είναι σε μεγάλο βαθμό προσωπικές. Οι περισσότερες επιλέγουν να επισκέπτονται το show room, και εκεί δημιουργείται και μια δια ζώσης επικοινωνία με την πελάτισσα, με στόχο να μπορέσουν αν την εξυπηρετήσουμε όσο καλύτερα γίνεται.

Αν και το target group του Fran & Lili ξεκινάει από 25 μέχρι 45 κατά κύριο λόγο, υπάρχουν και κυρίες πιο μεγάλης ηλικίας που θα επιλέξουν να ψωνίσουν κάτι διαφορετικό για τη ντουλάπα τους, χωρίς να φοβηθούν την ηλικία.

Στους επόμενους στόχους των κοριτσιών είναι να περάσουν και στο παιδικό ένδυμα. Για την ώρα όμως εργάζονται σκληρά για να εδραιωθούν στο γυναικείο.

«Κατά καιρούς δοκιμάζουμε να προσθέσουμε και νέα πράγματα, δεν εφησυχαζόμαστε σε μια εταιρεία και ένα παγιωμένο στυλ».

Το όμορφο με το Fran & Lili είναι πως αυτό που προωθεί δεν είναι απλά τα υφάσματα, αλλά μια συγκεκριμένη φιλοσοφία κι ένα στυλ πίσω απ’ αυτά.

«Ανήκουν τα ρούχα μας στην περίπτωση εκείνη που η πελάτισσα θα ενδιαφερθεί να αγοράσει ένα κομμάτι πιο ακριβό για τα δεδομένα της εποχής, γιατί θα έχει δώσει ιδιαίτερη σημασία στην ποιότητα και το statement του ρούχου»

Fran & Lili, www.franandlili.gr
(showroom: Ερμού 64, 1ος όροφος, Μοναστηράκι τηλ. 210 3258545)

popaganda_09_franlili_12