Δημήτρης Κωνσταντινίδης και Χρήστος Ζώης.

Δημήτρης Κωνσταντινίδης και Χρήστος Ζωίδης.

Ο Μουρίνιο σε παραλλαγή του εξωφύλλου της τριλογίας του Νονού να κινεί ποδοσφαιρικά νήματα, ο Άγιος Μαραντόνα, ο αλά σπαγγέτι γουέστερν επικηρυγμένος Λουίς Σουάρεζ, ο Τότι σαν άλλος Ιούλιος Καίσαρας, η «ρουλέτα» που κάνει με το αριστερό καθώς το περνά πάνω από το δεξί πόδι ο Ζινεντίν Ζιντάν. Αυτά είναι μερικές από τις στάμπες που έχουν σκεφτεί και σχεδιάσει μέχρι στιγμής οι τρεις τύποι που βρίσκονται πίσω από το e-shop του Footshirts. Όχι όμως για να πλουτίσουν αλλά για να μοιραστούν το πάθος τους με τους άλλους εραστές της μπάλας.  Ο Χρήστος Ζωίδης, illustrator της Goal News και άλλων εκδόσεων της εταιρίας Πήγασος, ο διευθυντής του Sport24.gr Δημήτρης Κωνσταντινίδης, ο Γιάννης Τσαούσης, δημοσιογράφος και ραδιοφωνικός παραγωγός, το ήμισυ της πιο επιτυχημένης αθλητικής εκπομπής που έχει περάσει ποτέ από τα ελληνικά ερτζιανά, του Fight Club. Από τη στιγμή που μπορούν και οι τρεις να μιλούν ασταμάτητα για ποδόσφαιρο όλες τις ώρες της ημέρας έκαναν τις πάρα πολλές παραστάσεις που υπήρχαν στο μυαλό τους site. Στο Footshirt.com μπορεί ο κάθε ποδοσφαιρόφιλος και να διαλέξει την ιστορία που θυμάται, αυτή που τον στιγμάτισε, τον έκανε να χαρεί ή να κλάψει και να τη βάλει στη γκαρνταρόμπα του. Μας τα εξηγούν όμως καλύτερα οι ίδιοι οι κύριοι που βρίσκονται πίσω από το site.

Δημήτρης Κωνσταντινίδης

Δημήτρης Κωνσταντινίδης

Καταρχάς, τι είναι το Footshirts για εσάς;  Οι Άγιοι Τόποι του αγνού ποδοσφαιρόφιλου. Ένα μέρος το οποίο επισκέπτεται ξανά και ξανά, σαν επίσκεψη σ’ ένα μουσείο τέχνης που του έχει κάνει εντύπωση. Ένα e-shop γεμάτο απεικονίσεις που ενεργοποιούν τις ομορφότερες ποδοσφαιρικές αναμνήσεις. Και φοριούνται κιόλας.

Με ποιο σκεπτικό το ξεκινήσατε αυτό το e-shop; Με το απλό σκεπτικό ότι αγαπάμε το ποδόσφαιρο και θέλουμε οι ήρωές του και οι στιγμές του να έχουν τον καμβά που τους αξίζει, το δικό τους καλλιτεχνικό αποτύπωμα.

Από που έρχονται οι περισσότερες παραγγελίες; Προς το παρόν 90% από Ελλάδα ωστόσο ο στόχος, όπως φαίνεται και από την πολυσυλλεκτικότητα των σχεδίων, είναι η παγκόσμια αγορά. Θεωρούμε ότι έχουμε κάτι για τον καθένα.

Μέχρι στιγμής έχετε καταλάβει τι θέλει ο Έλληνας οπαδός στο t-shirt του; Δεν ξέρουμε τι ζητάει ο Έλληνας οπαδός αφού δεν έχουμε οπαδικά αιτήματα. Απευθυνόμαστε ούτως ή άλλως στον Έλληνα ποδοσφαιρόφιλο και οι επιλογές σχεδίων μέχρι τώρα δείχνουν ότι και στην Ελλάδα υπάρχει ποδοσφαιρική κουλτούρα, που εκφράζεται μέσα από την προτίμηση που έχει ο Έλληνας φίλαθλος σε πρόσωπα και ομάδες από το εξωτερικό. Εκεί που ίσως μπορεί να εκφραστεί πιο ελεύθερα και πέρα από την οπαδική του αγκύλωση.

Στο διάστημα που λειτουργείτε πόσες στάμπες έχετε σχεδιάσει μέχρι τώρα; 125 και συνεχίζουμε. Όλες αυτές διατίθενται σε ποικιλία χρωμάτων σε t-shirt (πολλές και σε πετροπλυμένο), hoodie (aka φούτερ με κουκούλα) και πόστερ (35Χ50 και 50Χ70cm). Μια δοκιμή θα σας πείσει!

Χρήστος Ζώης

Χρήστος Ζωίδης

Και πόσα άτομα δουλεύετε για αυτό; Τρεις στο προσκήνιο (που δουλεύουμε εδώ και χρόνια στα ΜΜΕ) και τρεις στο παρασκήνιο.

Και με ποια διαδικασία μέχρι να έρθει ένα t-shirt στο σπίτι μου; Η διαδικασία για να ετοιμαστεί ένα t-shirt ξεκινάει με συζήτηση στρογγυλής τραπέζης. Αφού καταλήξουμε στο θέμα, το βασικό εικαστικό του και το κείμενο που θα το συνοδεύει -αν υπάρχει- αναλαμβάνει ο καλλιτέχνης της παρέας και ακολουθεί η διαδικασία του σχεδιασμού, την οποία μπορείτε να δείτε αναλυτικά εδώ κι εδώ.

Σε περίοδο Μουντιάλ τι πιστεύεις ότι θα ζητήσει περισσότερο ο κόσμος; Δεν ξέρουμε, διότι αυτό είναι το πρώτο Μουντιάλ στη διάρκεια του οποίου βρισκόμαστε στην αγορά. Γενικότερα, από τις πωλήσεις μας μεγαλύτερη ζήτηση έχουν οι στάμπες του Μουρίνιο, του Σόκρατες, της Αργεντινής, του Μπεστ, του Ζιντάν, του Τότι, του Πίρλο και του Ρονάλντο. Στην πραγματικότητα πάντως, ό,τι και να ζητάει ο κόσμος το θέμα είναι τι του δίνεις εσύ. Αν είναι καλαίσθητο, ποιοτικό, σε σωστή τιμή και μιλάει στην καρδιά του έκανες διάνα, αν όχι ούτε που ασχολείται -και καλά κάνει.

Cult, ταινίες και χαρακτηριστικές ποδοσφαιρικές στιγμές. Ποιο είδος προτιμάτε περισσότερο και γιατί; Όλα είναι κομμάτι του ίδιου συνόλου. Απλώς διαφορετικοί ποδοσφαιριστές ή διαφορετικές στιγμές δίνουν διαφορετικές αφορμές και άρα διαφορετική, συχνά πολυεπίπεδη έμπνευση.

Ποια είναι τα επόμενα σχέδια για το site; Να επικεντρωθούμε σε σχέδια που αφορούν την ποδοσφαιρική κουλτούρα. Λιγότερο ομαδοκεντρικά, λιγότερο προσωποκεντρικά, αλλά πολύ ποδοσφαιρικά και με μηνύματα, ατάκες και εικόνες που απευθύνονται στους πολλούς.

Το Footshirts.com λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο και βρίσκεται σε έναν υπολογιστή δίπλα σας.