Peter Larsen

Διανύουμε ημέρες IFA 2014 και οι ειδήσεις που μας έρχονται από το Βερολίνο είναι αρκετές. Μία εξ’ αυτών αφορά την Amazon και το Fire TV το οποίο ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει σε Ηνωμένο Βασίλειο και Γερμανία. Η συσκευή ήταν διαθέσιμη για προπαραγγελία στις δύο χώρες στην προνομιακή τιμή των £49 η οποία πλέον έχει ανέβει στις £79. Τι είναι το Amazon Fire TV; Κάτι ανάμεσα σε digital media player και παιχνιδομηχανή που συνδυάζει λίγο απ’ όλα: τηλεόραση, digital περιεχόμενο, παιχνίδια.

Βλέποντας τη θετική απήχηση που είχε στην αμερικάνικη αγορά το Fire TV αλλά και τις διαρκώς αυξανόμενες… επιδόσεις του streaming περιεχομένου στην Ευρώπη, η Amazon είπε να κάνει την αρχή και στη Γηραιά Ήπειρο δοκιμάζοντας στις δύο μεγαλύτερες αγορές της, τη βρετανική και τη γερμανική. Πρόκειται για μια ισχυρή συσκευή καθώς μέσα της κρύβονται ένας τετραπύρηνος επεξεργαστής, 2 GB DDR2 μνήμης και δίσκος 8 GB. Συνδέεται μέσω HDMI, USB, Bluetooth και Wi-Fi σε άλλες συσκευές και δίκτυα και υποστηρίζει εικόνα στα 1080p και ήχο Dolby Digital Plus 5.1. Κακό δεν είναι –κάθε άλλο.

Βέβαια το στοίχημα της Amazon με το Fire TV δεν είναι το hardware αλλά το περιεχόμενο. Στο Ηνωμένο Βασίλειο π.χ. οι χρήστες του έχουν πρόσβαση σε μια σειρά από προγράμματα ικανοποιητική μεν (Sky News, Channel 5, YouTube, Netflix, Spotify), με ελλείψεις δε (BBC, ITV, Now TV). Το Fire TV θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και ως παιχνιδομηχανή –με τέτοια specs άλλωστε, γιατί όχι; Για χειριστήριο υπάρχει το τηλεχειριστήριό του ενώ είναι συμβατό και με κάμποσα αλλά αποκλειστικά gamepads. Βασίζεται σε Android και HTML οπότε τα παιχνίδια του είναι αρκετά και μάλιστα η μέση τιμή τους είναι στο 1,25€ αλλά στην εποχή των Xbox και των PlayStation, είναι αμφίβολο αν το gaming θα μπορούσε να προσμετρηθεί στα USPs του Fire TV.

Οπότε το ερώτημα που δικαίως πλανάται στην ατμόσφαιρα, είναι τι ακριβώς θέλει η Amazon από την τηλεόραση; Η λογική υπαγορεύει πως το Fire TV ήταν μια προσπάθεια της Amazon να έρθει πιο κοντά στην τηλεόραση ως συσκευή. Πώς; Βάζοντας πλάι της ένα μικρό και κομψό κουτάκι, που θα της επιτρέψει αν μη τι άλλο να παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς τον χώρο. Ας μην ξεχνάμε πως η εταιρεία έχει ασχοληθεί με την παραγωγή περιεχομένου (για τους συνδρομητές του Amazon Prime) ενώ πρόσφατα εξαγόρασε και το Twitch, τη μεγαλύτερη πλατφόρμα streaming που υπάρχει στον πλανήτη –και τυγχάνει ιδιαίτερης αποδοχής από τους παίκτες παγκοσμίως.

Ο Bezos και η παρέα του προσπαθούν με κάθε τρόπο να έρθουν πιο κοντά στην τηλεόραση, μεταφορικά και κυριολεκτικά. Με την τροπή δε που έχει πάρει η μάχη για την εκ νέου κατάκτηση της –όχι και τόσο πλέον- μικρής οθόνης και τους διεκδικητές της (Apple, Google, Amazon κ.α.), δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε πως το μέλλον της τηλεόρασης (όχι ως προϊόν αλλά ως τρόπο ψυχαγωγίας, ενημέρωσης κλπ) προδιαγράφεται διαδικτυακό.