Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaΜΟΔΑ

Εξόρμηση στα μαγαζιά με… μολύβι και παλέτα

Η Τόνια και ο Γιώργος, φοιτητές στον ΑΚΤΟ, σχεδιάζουν τις καλοκαιρινές βιτρίνες της αλυσίδας πολυκαταστημάτων Notos Galleries, χαρίζοντας φως, χρώμα και ελπίδα στο μουντό αστικό τοπίο.
IMG_9847 copy

Πολυσύχναστοι δρόμοι σε οικονομική άπνοια, καταστήματα που επιβιώνουν με δυσκολία ακόμη και εν μέσω γενναιόδωρων εκπτώσεων,  καταναλωτές που προσπερνούν προϊόντα συμφέρουσας αναλογίας τιμής-ποιότητας χωρίς να τους ρίξουν την παραμικρή ματιά. Tη ζοφερή αυτή εικόνα μεγάλων πόλεων της χώρας έρχονται να ανατρέψουν σπουδαστές του ΑΚΤΟ, σχεδιάζοντας για δεύτερη συνεχή χρονιά, με φαντασία και ευρηματικότητα, τις καλοκαιρινές βιτρίνες των πολυκαταστημάτων Notos Galleries ανά την Ελλάδα. Πηγή έμπνευσής τους; Το φως και τα χρώματα του ελληνικού καλοκαιριού. Και στόχος τους;  Να τονώσουν την αγορά, να μεταδώσουν μηνύματα αισιοδοξίας και ελπίδας στους περαστικούς, αλλά και να αναβαθμίσουν την αισθητική του αστικού τοπίου.

IMG_9861
IMG_9857

«Θέλοντας να αποφύγω τα συνηθισμένα σχέδια ή κατασκευές, επέλεξα να αποτυπώσω τις χρωματικές εναλλαγές που αντικρίζει κανείς σε ένα κυκλαδίτικο νησί μέσα από λιτές, παράλληλες γραμμές», αναφέρει η 25χρονη Τόνια Σακελλαρίδου, σπουδάστρια αρχιτεκτονικής εσωτερικού χώρου και μία από τους δύο νικητές του διαγωνισμού που διοργανώθηκε φέτος για το συγκεκριμένο πρότζεκτ, στον οποίο συμμετείχαν συνολικά 45 φοιτητές του ΑΚΤΟ. Πράγματι, στις βιτρίνες που σχεδίασε και πλέον διακοσμούν τα Notos Galleries της Αθήνας και του Πειραιά, εντυπωσιάζουν οι μπλε, καφέ και κίτρινες αποχρώσεις, χωρίς, όμως, να φαίνονται ξεκάθαρα οι αντίστοιχες μορφές της θάλασσας, του βουνού και του ήλιου. «Στόχος, με αυτή τη μίνιμαλ σχηματοποίηση, ήταν να προσελκύω το ενδιαφέρον των περαστικών κάνοντάς τους να σκεφτούν τι μπορεί να δείχνει αυτό που βλέπουν και, δίνοντας έμμεσα την αίσθηση ενός ελληνικού καλοκαιρινού τοπίου, να δημιουργήσω ένα παιχνίδι φαντασίας».  

Η ομάδα της Θεσσαλονίκης,

Η ομάδα της Θεσσαλονίκης.

«Η δική μου ιδέα βασίστηκε αρχικά στις φουσκωτές, χρωματιστές μπάλες με τις οποίες παίζουμε στην παραλία», εξηγεί ο 24χρονος Γιώργος Μάτσιας, φοιτητής γραφιστικής και νικητής στο διαγωνισμό για τα καταστήματα της Θεσσαλονίκης, της Λάρισας και της Καλαμάτας.  «Σκέφτηκα, λοιπόν, ότι θα είχε ενδιαφέρον να φαίνεται ότι οι μπάλες αυτές εκρήγνυνται και δημιουργούν δεκάδες άλλες,  τα χρώματα των οποίων ταιριάζουν με εκείνα των ρούχων που είναι στη μόδα το φετινό καλοκαίρι. Και στο φόντο των βιτρινών απεικονίζεται ο θαλάσσιος βυθός, εφόσον η Ελλάδα είναι γνωστή κυρίως για τις θάλασσές της και κανένας δημιουργός δεν μπορεί να το παραβλέψει.»

Ο Γιώργος Μάτσιας.

Ο Γιώργος Μάτσιας.

Η προβολή της προσωπικής δουλειάς στο ευρύ κοινό, το πέρασμα από τις φοιτητικές εργασίες σε ένα πρότζεκτ με ρεαλιστικές απαιτήσεις, χρονικά περιθώρια και οικονομικά μέσα, η ένταξη μιας σημαντικής προϋπηρεσίας στο βιογραφικό, η αυτοπεποίθηση που αισθάνεται κανείς όταν βλέπει την ιδέα του υλοποιημένη, καθώς και η οικονομική ανταμοιβή, αποτελούν τα βασικά οφέλη των φοιτητών του ΑΚΤΟ που συμμετείχαν και διακρίθηκαν στο συγκεκριμένο διαγωνισμό. Όπως τονίζουν οι ίδιοι, όμως, δεν είναι τα μόνα. «Εξίσου σημαντικό θεωρώ, ειδικά αυτή την εποχή, το γεγονός ότι βοηθάμε, όσο μπορούμε, τα καταστήματα να δουλέψουν. Διότι η πρόκληση σχεδιάζοντας μια βιτρίνα είναι να κερδίζει μεν τις εντυπώσεις, αλλά, παράλληλα, να μην επισκιάζει το προϊόν. Αντίθετα, να το συμπληρώνει και να το ενδυναμώνει», εξηγεί η Τόνια. «Και, επιπλέον, ότι προσπαθούμε να περάσουμε μηνύματα αισιοδοξίας και ελπίδας. Το χρώμα και το φως μεταφράζονται μεταφορικά με πολλούς τρόπους και τώρα είναι σε όλους μας απαραίτητα», συμπληρώνει ο Γιώργος.

Η Τόνια Σακελλαρίδου πρώτη από αριστερά.

Η Τόνια Σακελλαρίδου, δεύτερη από δεξιά.

Θεσσαλονίκη

Θεσσαλονίκη

Τα σχέδια των δύο ταλαντούχων σπουδαστών θα διακοσμούν τις βιτρίνες των Notos Galleries ανά την Ελλάδα μέχρι το τέλος του Αυγούστου και η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για αξιοσημείωτη επιτυχία να βλέπει κανείς, κατά τη διάρκεια των σπουδών του ακόμα, τις ιδέες του υλοποιημένες από μια τόσο μεγάλη αλυσίδα πολυκαταστημάτων. Τι προοπτικές υπάρχουν, όμως, για περαιτέρω εξέλιξη σε μια χώρα με βαθιά κρίση, capital control και τρομακτική ανεργία στις νεανικές ηλικίες; Η Τόνια και ο Γιώργος απαντούν ότι το ευρύ πεδίο εφαρμογής του αντικειμένου των σπουδών τους, αλλά και το ίντερνετ, που παρέχει τη δυνατότητα να παρουσιάσει κανείς τη δουλειά του και να αναζητήσει εργασία ακόμα και στο εξωτερικό, αποτελούν σημαντικές διεξόδους. «Αρκετοί νέοι, έχοντας αντιληφθεί ότι η κρίση επιφέρει υψηλότερες απαιτήσεις εκ μέρους των εργοδοτών και αυστηρότερο  “ξεσκαρτάρισμα” των εργαζομένων, προσπαθούν με διαρκή επιμόρφωση και εργασιακή εμπειρία να πετύχουν την καλύτερη δυνατή απόδοση στη δουλειά τους», επιβεβαιώνει και ο Βαγγέλης Κανελλόπουλος, αρχιτέκτονας, διευθυντής του κλάδου εσωτερικής αρχιτεκτονικής του ΑΚΤΟ και υπεύθυνος του πρότζεκτ για το σχεδιασμό των βιτρινών των Notos Galleries, έχοντας ήδη μια εμπειρία είκοσι οκτώ ετών στην εκπαίδευση. «Δεδομένου, όμως, ότι τα συγκεκριμένα επαγγέλματα μετεξελίσσονται και οι απαιτήσεις της αγοράς αλλάζουν, έχει ιδιαίτερη σημασία να είναι και ευέλικτοι, καλλιεργώντας δεξιότητες που θα τους βοηθήσουν να ανταποκριθούν σε διαφορετικούς εργασιακούς χώρους. Π.χ., αν ένας αρχιτέκτονας προσληφθεί σε γραφείο μελετών, πρέπει να δείξει ότι είναι ικανός στο σχεδιασμό, αλλά, αν προσληφθεί σε γραφείο πωλήσεων, χρειάζεται να είναι εξίσου αποτελεσματικός στην επικοινωνία και την προβολή του προϊόντος».

Αθήνα.

Αθήνα.

Οι δύο σπουδαστές, πάντως, τονίζουν ότι κάθε δημιουργός έχει τη δυνατότητα μέσα από τον κλάδο του να συμβάλλει στην τόνωση της επιχειρηματικότητας και, κατ’ επέκταση, στην αντιμετώπιση της κρίσης. «Η αρχιτεκτονική εσωτερικού χώρου, για παράδειγμα, μπορεί να κάνει μια επιχείρηση να διαφοροποιηθεί από τους ανταγωνιστές της και να αποκτήσει συγκριτικό πλεονέκτημα. Διότι, είτε αναφερόμαστε σε γραφείο, είτε σε κατάστημα, η συγκεκριμένη επιστήμη ενισχύει αφενός τη λειτουργικότητα του χώρου και αφετέρου την αισθητική του. Πρόκειται, λοιπόν, για μια επένδυση, η οποία, όταν ανατίθεται σε ειδικούς, αποφέρει και την ανάλογη απόδοση», εξηγεί η Τόνια. «Βασικό ρόλο για την ανάδειξη μιας επιχείρησης, όμως, παίζει και η γραφιστική ως εργαλείο επικοινωνίας», συμπληρώνει ο Γιώργος. «Υποθέστε, π.χ., ότι υπάρχουν δύο εστιατόρια, το ένα με καλής ποιότητας φαγητό και το άλλο με κακής. Τo δεύτερο, όμως, σας στέλνει στο σπίτι έναν κατάλογο πολύ πιο προσεγμένο από το πρώτο. Ποιο θα επιλέξετε για παραγγελία;». Το ζήτημα, βέβαια, είναι σε τι βαθμό ένας επιχειρηματίας διαθέτει σήμερα τα χρήματα για να κάνει τέτοιου είδους επενδύσεις.  «Η αλήθεια είναι ότι σε εποχές παχέων αγελάδων υπήρξε υπερβολή και στο δικό μας κλάδο», σχολιάζει ο κ. Κανελλόπουλος. «Μια εταιρεία, δηλαδή, μπορεί να έφτιαχνε εντυπωσιακούς χώρους γραφείων και υποδοχής χωρίς να έχει τη δυνατότητα να το αντέξει οικονομικά. Μεταφορικά, σαν κάποιος να φοράει ρούχα ακριβά, αλλά μεγαλύτερα από το μέγεθός του. Το σημαντικότερο, λοιπόν, για έναν αρχιτέκτονα είναι να μελετάει ποιοι είναι και τι απαιτήσεις έχουν οι βασικοί χρήστες του χώρου – και, συγκεκριμένα, ο ιδιοκτήτης, οι εργαζόμενοι και οι επισκέπτες – ώστε να τον διαμορφώσει ανάλογα. Με αυτόν τον τρόπο, η δουλειά του θα έχει αποτέλεσμα χωρίς απαραίτητα υψηλό προϋπολογισμό».

IMG_9684
IMG_9862

Με δεδομένες, συνεπώς, τις δυσκολίες, αλλά και τις διεξόδους που υπάρχουν, ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια των δύο νέων, ταλαντούχων σχεδιαστών μετά και από τη διάκρισή τους στο διαγωνισμό για τις βιτρίνες των Notos Galleries; Ο Γιώργος απαντά ότι θα τον ενδιέφερε να ασχοληθεί με το animation, ενώ η Τόνια με τη διακόσμηση χώρων εστίασης. Διευκρινίζουν, πάντως, ότι δεν θα ήθελαν να φύγουν στο εξωτερικό – προς το παρόν τουλάχιστον -, αλλά να προσπαθήσουν να πετύχουν στην Ελλάδα. «Το ιδανικό θα ήταν να έχω το γραφείο μου εδώ και, ταυτόχρονα, να κάνω συνεργασίες και με άλλες χώρες», εξηγεί ο Γιώργος. «Διότι μπορεί στο εξωτερικό να σου δίνονται περισσότερες ευκαιρίες, αλλά, όπως και να το κάνουμε, την Ελλάδα την αγαπάς και δεν την αφήνεις εύκολα».

POP TODAY
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.