Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaΡΕΠΟΡΤΑΖ

Η ελληνική επιχειρηματικότητα πολεμά την κρίση με ελπίδα και ανάπτυξη

Οι εταιρείες που κέρδισαν το Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας ανοίγουν τα χαρτιά τους στην Popaganda.
Φωτογραφίες: Γεράσιμος Δομένικος/ FOSPHOTOS
colaz

Αθήνα 23 Ιουνίου 2015. Ενώ η χώρα βρίσκεται σε έναν κυκεώνα διαπραγματεύσεων και το μέλλον σε κάθε τομέα της χώρας είναι στρωμένο με αβεβαιότητα και ερωτηματικά, τρεις ελπιδοφόρες επιχειρηματικές προτάσεις αναδεικνύονται νικητές του Ελληνικού Βραβείου Επιχειρηματικότητας. Μπορεί να μοιάζει παράδοξο, αλλά η κίνηση του ομίλου Libra Group  για λογαριασμό της Ελληνικής Πρωτοβουλίας που ξεκίνησε πριν τρία χρόνια με στόχο να τονώσει το επιχειρηματικό ενδιαφέρον και τις νέες επιχειρήσεις, είναι ακριβώς ό,τι χρειάζεται η ταλαιπωρημένη ελληνική αγορά για να επαναπροσεγγίσει τις έννοιες της ισχύος και της ανάπτυξης. Τα καλά νέα δεν τελειώνουν εδώ, αφού μετά από εντυπωσιακή άνοδο των συμμετοχών στην περσινή χρονιά, το Βραβείο αύξησε τη χρηματοδότηση προς τους νικητές του 2015 από 700.000€ που ήταν το προηγούμενο έτος σε 1.000.000€. Οι τρεις τελευταίοι νικητές και ο διευθυντής του Βραβείου, μίλησαν στην Popaganda για την εμπειρία τους και τη σημασία του Βραβείου στο μέλλον.

ο Σταύρος Σαρίνας, διευθυντής του Ελληνικού Βραβείου Επιχειρηματικότητας.

Ο Σταύρος Σαρίνας, διευθυντής του Ελληνικού Βραβείου Επιχειρηματικότητας.

«Ο θεσμός έχει στόχο να υποστηρίξει και να αναπτύξει ελληνικές επιχειρηματικές προτάσεις ώστε να δώσει μια ώθηση στην ελληνική οικονομία να βγει από την κρίση. Στα τρία χρόνια λειτουργίας, έχουμε αναδείξει 11 επιχειρηματικές προτάσεις από οκτώ διαφορετικούς κλάδους της αγοράς. Άρα το βραβείο απευθύνεται σε επιχειρηματικές προτάσεις από οποιοδήποτε τομέα», τονίζει ο Σταύρος Σαρίνας, διευθυντής του Ελληνικού Βραβείου Επιχειρηματικότητας. «Το βασικό κομμάτι που διακρίνει τις εταιρείες που προκρίνονται ως φιναλίστ και στη συνέχεια ως νικητές είναι η κάλυψη των τεσσάρων κριτηρίων που έχουμε θέσει. Τα κριτήρια είναι η καινοτομία, δηλαδή να παρουσιάζεται ένα νέο προϊόν ή υπηρεσία, είτε να διαφέρει ο τρόπος με τον οποίο αυτό προσφέρεται ή παράγεται, η δυνατότητα της επιχειρηματικής πρότασης να δημιουργήσει θέσεις εργασίας  στην Ελλάδα, η οικονομική σύνεση, δηλαδή η κάθε πρόταση πρέπει να έχει  ένα σωστό και ρεαλιστικό οικονομικό προγραμματισμό και τέλος το κομμάτι της βιωσιμότητας, δηλαδή το πόσο βιώσιμη είναι μια πρόταση ώστε να αναπτυχθεί και εντός και εκτός Ελλάδος. Αυτά που με τη σειρά του προσφέρει το βραβείο είναι η χρηματοδότηση, η καθοδήγηση (mentorship) που προκύπτει από στελέχη του ομίλου Libra και οι υποστηρικτικές υπηρεσίες που προσφέρουν οι εταιρείες που συνεργάζονται με το Βραβείο σε όλους τους νικητές. Μάλιστα, ορισμένες εξ αυτών των υπηρεσιών προσφέρονται και στους φιναλίστ, με στόχο να βοηθηθούν να εξελίξουν περαιτέρω την επιχειρηματική τους ιδέα, παρά το ότι δεν βραβεύτηκαν. Εμείς προσπαθούμε διαρκώς να διευρύνουμε αυτό το δίκτυο συνεργατών και υποστηρικτών και ήδη ενδιαφέρονται πολλές εταιρείες να παρέχουν αφιλοκερδώς τις υπηρεσίες τους».

ΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ

Ομάδα Smart Guide

Γιώργος Καρκούλιας και Νίκος Θράβαλος.

Γιώργος Καρκούλιας και Νίκος Θράβαλος.

«Μελετώντας το 2012 ένα σύστημα συναγερμού με ένα ραντάρ μου ήρθε η ιδέα του Smart Guide και επειδή με ενδιέφερε σαν χρήστη κατάφερα να το προσαρμόσω», λέει ο Γιώργος Καρκούλιας, διευθυντής του Φάρου Τυφλών Ελλάδας. To Smart Guide είναι μια φορητή ηλεκτρονική συσκευή πλοήγησης η οποία ανιχνεύει εμπόδια στο χώρο. «Είμαι και ο τεχνικός που το σχεδίασε και ο χρήστης, οπότε γνώριζα καλά τις ανάγκες ενός τυφλού. Είναι ένα σημαντικό βοήθημα (που δεν αντικαθιστά το λευκό μπαστούνι) γιατί μπορεί να σε προστατέψει από διάφορα αντικείμενα και να σε βοηθήσει να εντοπίσεις κάποια άλλα. Μπορεί να ρυθμιστεί ώστε να εντοπίζει εμπόδια σε απόσταση από μηδέν έως 4 μέτρα και να αλλάζει ανάλογα με τις ανάγκες του χρήστη. Επίσης, έχει ενσωματωμένη μια δόνηση ώστε να προειδοποιεί για τα εμπόδια με διακριτικό τρόπο, χωρίς ήχο. Έχει πολύ μεγάλη ακρίβεια, μπορεί να εντοπίσει ακόμα και ένα σύρμα», λέει ο κ. Καρκούλιας.

Το Smart Guide είναι ένα σημαντικό βοήθημα (που δεν αντικαθιστά το λευκό μπαστούνι) γιατί μπορεί να σε προστατέψει από διάφορα αντικείμενα και να σε βοηθήσει να εντοπίσεις κάποια άλλα.

Το Smart Guide είναι ένα σημαντικό βοήθημα (που δεν αντικαθιστά το λευκό μπαστούνι) γιατί μπορεί να σε προστατέψει από διάφορα αντικείμενα και να σε βοηθήσει να εντοπίσεις κάποια άλλα.

Μία από τις σημαντικότερες δράσεις του Φάρου Τυφλών Ελλάδας είναι η επαγγελματική αποκατάσταση των ατόμων με προβλήματα όρασης, σε εργαστήρια τα οποία παράγουν βιομηχανικά είδη για διάφορες εταιρείες. Στο πλαίσιο αυτό, η φορητή συσκευή πλοήγησης της Smart Guide θα κατασκευάζεται από τα ίδια τα μέλη του Φάρου Τυφλών Ελλάδας. Όταν ο Νίκος Θράβαλος βοήθησε στην αναβάθμιση του χώρου του μηχανουργείου στο Φάρο, σκέφτηκε ότι το βοήθημα θα μπορούσε να διατίθεται απευθείας σε χρήστες  για να βελτιώσει τόσο την παραγωγική δύναμη των ατόμων με προβλήματα όρασης όσο και τη βιωσιμότητα του ιδρύματος. «Βγάλαμε ένα προϊόν που έχει όλες τις προοπτικές να εκπληρώσει τους στόχους του και καταθέσαμε τη συμμετοχή μας στο Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας για να βρούμε τους πόρους για την υλοποίησή του. Αφού πήραμε το βραβείο, συναντήσαμε ένα περιβάλλον από ανθρώπους που θέλουν να μας βοηθήσουν με κάθε τρόπο. Τα επόμενα βήματα είναι να ολοκληρωθεί η προετοιμασία για τη βιομηχανοποίηση και την παραγωγή της συσκευής και στη συνέχεια να διατεθεί στην αγορά σε ανταγωνιστική τιμή».


Ομάδα Yoleni’s

Νικόλας Πίπας και Γιάννης Γεωργιάδης

Νικόλας Πίπας και Γιάννης Γεωργιάδης

«Το Yoleni’s ξεκίνησε ως ένα portal με στόχο την προώθηση των παραδοσιακών ελληνικών προϊόντων σε όλο τον πλανήτη. Θέλαμε να προωθήσουμε αυτά τα προϊόντα προβάλλοντας τον τόπο καταγωγής τους, τις ιδιαίτερες διαδικασίες παραγωγής και τους παραγωγούς τους. Ξεκινήσαμε πριν τέσσερα χρόνια την έρευνα και είμαστε online εδώ και ενάμιση χρόνο. Πλέον έχουμε περιεχόμενο σε τρεις γλώσσες, πάνω από 200 βίντεο δικής μας παραγωγής με πολύ απλές έως και πολύπλοκες συνταγές που μπορεί να φτιάξει κάποιος μέσα σε μισή ώρα και διάφορα χρήσιμα tips για ανθρώπους που θέλουν να μαγειρεύουν αλλά έχουν περιορισμένο χρόνο», λέει ο Νικόλαος Πίπας της ομάδας Yoleni’s. Η δική τους ιδέα για εξάπλωση ξεκίνησε όταν τον προηγούμενο Σεπτέμβρη κλήθηκαν σε ένα συνέδριο μεσογειακής διατροφής στο Χάρβαρντ και μίλησαν ενώπιον σημαντικών ανθρώπων του κλάδου. «Η θέλησή μας να προωθήσουμε όχι μόνο το ελληνικό προϊόν αλλά τους μικρούς παραγωγούς και τις οικογενειακές επιχειρήσεις που με κόπο καθημερινά δημιουργούν αυτά τα προϊόντα, πιστεύω ότι ήταν ο λόγος που προκριθήκαμε.

Το Yoleni’s ξεκίνησε ως ένα portal με στόχο την προώθηση των παραδοσιακών ελληνικών προϊόντων σε όλο τον πλανήτη. Θέλαμε να προωθήσουμε αυτά τα προϊόντα προβάλλοντας τον τόπο καταγωγής τους, τις ιδιαίτερες διαδικασίες παραγωγής και τους παραγωγούς τους.

Το Yoleni’s ξεκίνησε ως ένα portal με στόχο την προώθηση των παραδοσιακών ελληνικών προϊόντων σε όλο τον πλανήτη. Θέλαμε να προωθήσουμε αυτά τα προϊόντα προβάλλοντας τον τόπο καταγωγής τους, τις ιδιαίτερες διαδικασίες παραγωγής και τους παραγωγούς τους.

Σήμερα εξάγουμε σε 19 χώρες σε Ευρώπη και Ηνωμένες Πολιτείες, όπου εδώ και έξι μήνες έχουμε δική μας αυτόνομη εταιρεία με απόθεμα προϊόντων από την Ελλάδα. Στα άμεσα σχέδιά μας είναι η δημιουργία δύο σημείων πώλησης στη Νέα Υόρκη που θα είναι διακοσμημένα με παραδοσιακό τρόπο και θα προσφέρουν προϊόντα και γρήγορο φαγητό με στόχο να τονιστεί η ελληνική παράδοση. Επίσης, θα ανοίξουμε ένα e-shop όπου αγοράζοντας τα προϊόντα ο πελάτης, ένα ποσοστό θα πηγαίνει σε οικογένειες που έχουν ανάγκη, σε γηροκομεία, κτλ».

«Το βραβείο μας άνοιξε διαύλους επικοινωνίας με αγορές και την επενδυτική κοινότητα σε βαθμό που δε φανταζόμασταν. Το χρηματικό κομμάτι της υποστήριξης έχει όρια, η βοήθεια που μας δίνεται όμως είναι ανεκτίμητη. Ο στόχος μας είναι να εξαπλωθούμε σε πολλά μέρη και να κάνουμε τα ελληνικά προϊόντα γνωστά όπου μπορούμε να φτάσουμε».


Ομάδα Heliix

«Το προϊόν που αναπτύσσουμε τα δύο τελευταία χρόνια λέγεται Phaethon και κάνει δυνατή την ανάκτηση θερμότητας για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας» λέει ο Νίκος Αραπκουλές της Heliix.

«Το προϊόν που αναπτύσσουμε τα δύο τελευταία χρόνια λέγεται Phaethon και κάνει δυνατή την ανάκτηση θερμότητας για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας» λέει ο Νίκος Αράπκουλες της Heliix.

«Το προϊόν που αναπτύσσουμε τα δύο τελευταία χρόνια λέγεται Phaethon και κάνει δυνατή την ανάκτηση θερμότητας για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας» λέει ο Νίκος Αράπκουλες της Heliix. Η καινοτόμος αυτή συσκευή, μπορεί να προσαρμοστεί σε οποιοδήποτε τύπο ηλιακού θερμοσίφωνα, δημιουργώντας ένα σύστημα ηλιακής συμπαραγωγής ηλεκτρισμού – ζεστού νερού χρήσης, που προσφέρει μείωση έως και 30% στο ετήσιο κόστος ηλεκτρικής ενέργειας των νοικοκυριών. «Ξεκινήσαμε το 2013 όπου προσπαθώντας να βελτιώσουμε τη διαδικασία ηλιακής ψύξης σκεφτήκαμε να δημιουργήσουμε μια συσκευή που να παράγει κατευθείαν ρεύμα. Στη συνέχεια κατοχυρώσαμε την ελληνική μας πατέντα και ανοίξαμε αντίστοιχη εταιρεία στην Αμερική με σκοπό να εξαπλωθούμε. Ήδη από τις αρχές του 2014 καταφέραμε να προσελκύσουμε κάποιο ενδιαφέρον από την επενδυτική κοινότητα, κερδίσαμε το διαγωνισμό Make Innovation Work και φέτος το Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας. Είναι πολύ σημαντική η υποστήριξη που παίρνουμε εκτός από τη χρηματοδότηση. Το Βραβείο προσφέρει πολύ καλό networking και mentoring, με τον προσωπικό μέντορά μας να αντιλαμβάνεται τις ανάγκες μας και να βρίσκεται πάντα δίπλα μας. Αυτό κάνει τα πράγματα πιο εύκολα, πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά. Τώρα θα μεταφερθούμε σε δικό μας εργαστήριο και χώρο, θα κάνουμε προσλήψεις με σκοπό το καλοκαίρι να κάνουμε το πρώτο μας βήμα στην αγορά. Έχουμε κάνει έρευνα και για την παγκόσμια αγορά και έχουμε εξετάσει διάφορα business plans».

Όλοι μαζί μοιάζουν σαν μια μεγάλη δεμένη ομάδα που χαμογελά. Κλείνοντας, ο κ. Σαρίνας τονίζει: «Μέχρι τώρα έχουμε 100 τοις εκατό επιτυχία στους νικητές μας, έχουν ήδη ξεκινήσει τις δραστηριότητές τους στην Ελλάδα και επεκτείνονται και στο εξωτερικό, όπου υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον, ενώ παράλληλα κινούνται με βάση το πλάνο που είχαν καταθέσει αρχικά σε εμάς. Για το μέλλον θέλουμε να δημιουργηθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας, να μεγαλώσει ο αντίκτυπος του βραβείου και να συνεχίσουμε να βοηθάμε την ελληνική κοινωνία μέσα από την υποστήριξης της νεοφυούς επιχειρηματικότητα. Ο χώρος  των start ups ωριμάζει διαρκώς  οπότε και η ποιότητα των προτάσεων που δεχόμαστε κάθε χρόνο είναι υψηλότερη. Στόχος του θεσμού είναι να αυξάνεται διαρκώς ο θετικός αντίκτυπός του στην Ελληνική οικονομία και κατ’ επέκταση στην κοινωνία».

Info: Ο νέος κύκλος του Ελληνικού Βραβείου Επιχειρηματικότητας αναμένεται να ξεκινήσει εντός του Δεκεμβρίου, με στόχο οι νικήτριες επιχειρηματικές προτάσεις για το 2016 να αναδειχθούν μέσα στο επόμενο καλοκαίρι.
POP TODAY
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.