Γιατί είναι τόσο δύσκολο να ακυρώσει έγκαιρα κάποιος ένα τραπέζι που έχει δεσμεύσει; Είναι θέμα ντροπής ή αγένειας; Στο εξωτερικό το φαινόμενο είναι τόσο συχνό που κάποια εστιατόρια αναγκάστηκαν να λάβουν αντισυμβατικά μέτρα αντιμετώπισης. Προσφάτως στην Αγγλία ξεκίνησε η μόδα της μαύρης λίστας και του ξεμπροστιάσματος στα σόσιαλ μίντια όσων δεν εμφανίζονται καθόλου, αργούν ή ακυρώνουν τελευταία στιγμή τις κρατήσεις τους. Στη χώρα μας τα πράγματα δεν έχουν φτάσει εκεί αλλά κάθε εστιατόριο προσπαθεί να διακρίνει τους τακτικούς-άτακτους πελάτες και να προφυλαχτεί. Δυστυχώς όχι πάντα με επιτυχία. Οι επιπτώσεις της ασυνέπειας σε μια επιχείρηση δεν είναι λίγες και έχουν πολλές παραμέτρους. Ρωτήσαμε τους αρμόδιους να μας πουν την άποψή τους.

Πόσο συχνό είναι το φαινόμενο των non show και των ακυρώσεων της τελευταίας στιγμής;

Φώτης Σεργουλόπουλος (Ιδιοκτήτης Artisanal): «Τυχαίνει συχνά να μην εμφανίζονται οι άνθρωποι που έχουν κάνει κράτηση ή να ακυρώνουν πέντε λεπτά πριν. Όπως τυχαίνει και να μη σηκώνουν το τηλέφωνο όταν τους πάρει ο μετρ για να δει γιατί καθυστερούν. Συχνό είναι και το φαινόμενο να αργούν πέρα του μισάωρου που συνήθως κρατάμε ένα τραπέζι, να έρχονται μία ώρα μετά και να απαιτούν να τους έχουμε το τραπέζι τους ελεύθερο. Επίσης έχει τύχει πολλές φορές να κλείσουν κάποιοι μεγάλα τραπέζια και να εμφανιστούν λιγότεροι. Ίσως το κάνουν γιατί θέλουν μεγαλύτερη άνεση ή επειδή δεν έχει γίνει καλή συνεννόηση. Δεν είναι ντροπή να πάρεις να ακυρώσεις, αντιθέτως βοηθάει. Φυσικά δεν αναφέρομαι σε κάτι απρόσμενο που μπορεί να τύχει σε κάποιον. Κι εμένα μου έτυχε μια φορά να μην μπορέσω να πάω κάπου αλλά ακύρωσα. Δεν είναι ντροπή».

Έλενα Μαντζουράνη (Manager Nolan): «Το Nolan είναι ένα εστιατόριο με μικρή χωρητικότητα άρα και το φαινόμενο των ακυρώσεων της τελευταίας στιγμής ή του non show δεν είναι μαζικό. Αν όλοι έχουν στο μυαλό τους ότι δεν είναι ντροπή να ακυρώσουν και μας το πουν εγκαίρως, βοηθούν γενικότερα στο να χτιστεί μια όμορφη σχέση μεταξύ μας και στο να είναι όλα σωστά δομημένα στη ροή της εξυπηρέτησης».

Δημήτρης Φωτόπουλος (ιδιοκτήτης του εστιατορίου ANETON): «Συμβαίνει ένα non show ή μια ακύρωση της τελευταίας στιγμής μια φορά την εβδομάδα κατά μέσο όρο. Το άσχημο είναι ότι συμβαίνει Παρασκευή ή Σάββατο που είναι οι κρίσιμες ημέρες. Το χειρότερο απ’ όλα είναι πως οι περισσότεροι δεν το σηκώνουν καν. Έχει τύχει κάποιες φορές να πάρω κάποιον ασυνείδητο πελάτη που δεν έχει εμφανιστεί γιατί έχει ξεχάσει εντελώς ότι είχε κάνει κράτηση και να καταλάβω από το θόρυβο πίσω του (ποτήρια, δυνατές ομιλίες κτλ) ότι τρώει κάπου αλλού. Σε αυτές τις περιπτώσεις συνήθως “κουμπώνονται” και αρχίζουν τις δικαιολογίες του τύπου “μας έτυχε κάποιο ατύχημα”. Γενικά δεν χρειάζεται ντροπή. Ούτε χρειάζεται να πουν ένα σωρό δικαιολογίες. Εκτιμούμε το γεγονός και μόνο ότι το κάνουν εγκαίρως και τους το λέμε αυτό ώστε να νιώθουν πάντα την άνεση να το κάνουν».

Διαβάστε τη συνέχεια στο madameginger.com