Η παρουσία στα social media θεωρείται εκ των ουκ άνευ για μία εταιρεία τη σήμερον ημέρα. Πόσες απ’ αυτές όμως, είναι απλά… για να είναι; Ένας μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων πιστεύει ότι η ενασχόληση με τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης είναι κάτι σαν «αναγκαίο κακό», απορροφώντας πόρους τους οποίους δεν είναι σε θέση να δικαιολογήσει. Κι όμως, τα social media μπορούν να εξελιχθούν σε ένα ιδιαίτερα δυνατό κανάλι πωλήσεων για μια εταιρεία, φτάνει η διαχείρισή τους να γίνεται σωστά.


Όσο για το πώς θα γίνει αυτό; Όπως γνωρίζει κάθε social media manager, συγκεκριμένη συνταγή επιτυχίας δεν υπάρχει. Αυτή που μπορεί να τον βοηθήσει αποτελεσματικά στο έργο του ωστόσο, είναι μια σειρά κανόνων, με τη βοήθεια των οποίων η δουλειά του θα γίνει αρκετά ευκολότερη. Διαβάστε τους με προσοχή και… πάρτε ιδέες!

Ακολουθήστε συγκεκριμένη στρατηγική

Μην ανεβάζετε περιεχόμενο στα προφίλ σας στα social media απλά και μόνο για να ανεβάζετε. Αξιολογήστε καθετί μοιράζεστε με το κοινό σας και βρείτε τι είναι αυτό που πραγματικά το ενδιαφέρει. Ο στόχος σας είναι καθετί που δημοσιεύετε να είναι άψογο, προσεγμένο και να έχει λόγο ύπαρξης. Μη λέτε μια «καλημέρα» κι ας πέσει κάτω. Αντίθετα, απαντήστε σε ερωτήσεις, δώστε συμβουλές, προτείνετε ιδέες, ζητήστε γνώμες. Με τη βοήθεια ενός ημερολογίου περιεχομένου φροντίστε να διατηρείτε «φρέσκια» τη διαδικτυακή σας παρουσία, παραμένοντας πιστοί στο ραντεβού με το κοινό σας.

Λάβετε υπ’ όψιν τα social media σε κάθε σας απόφαση

Ετοιμάζετε ένα καινούριο προϊόν ή υπηρεσία; Όσο ακραίο κι αν σας φαίνεται, προσπαθήστε να το διαμορφώσετε κατά τρόπο τέτοιο που οι πελάτες σας να θέλουν να το μοιραστούν στα social media με τους φίλους και τους γνωστούς τους. Δουλέψτε στη συσκευασία, προσθέστε έξυπνα μηνύματα, βρείτε τα κατάλληλα συνοδευτικά, αναβαθμίστε το από ένα απλό προϊόν/υπηρεσία σε status symbol, σε κάτι «κουλ» και φευγάτο που όλοι θα θέλουν να το μοστράρουν. Δεν είναι εύκολο αλλά άπαξ και τα καταφέρετε, θα έχετε εξασφαλίσει τη διαφημιστική σας προβολή!

Ακούστε το κοινό σας

Τα social media αποτελούν κανάλι αμφίδρομης επικοινωνίας. Εσείς καλά κάνετε και θέλετε το κοινό –σας- να σας ακούσει. Κάποιος όμως δεν πρέπει να το ακούσει κι αυτό; Φροντίστε να καταγράφετε καθετί σας μεταφέρουν οι πελάτες σας, υπάρχοντες και εν δυνάμει, μέσω των καναλιών σας στις social πλατφόρμες. Δώστε λύση στα προβλήματά τους, ευχαριστήστε τους για τις ιδέες τους και γενικώς αλληλεπιδράστε, συζητήστε μαζί τους. Αφ’ ενός θα έρθουν πιο κοντά στο brand σας, ενισχύοντας έτσι τη μεταξύ σας σχέση και αφ’ ετέρου θα αποκομίσετε χρήσιμο feedback.

Εκμεταλλευτείτε κάθε ευκαιρία

Ευκαιρίες στα social media παρουσιάζονται καθημερινά, φτάνει να είναι κάποιος σε θέση να τις αντιληφθεί. Δοκιμάστε να σκεφτείτε ελεύθερα και ανοιχτά, φανταστείτε πώς η εταιρεία σας θα μπορούσε να εμπλακεί σε καθετί παρουσιάζεται μπροστά σας. Μη φοβηθείτε να εμπλακείτε σε κοινότητες και να αλληλεπιδράσετε μαζί τους, προσπαθήστε να είστε ενεργοί και πανταχού παρόντες και με τον τρόπο αυτό θα βρείτε influencers «της διπλανής πόρτας» που ούτε φανταζόσασταν πως θα μπορούσατε να προσεγγίσετε.