ΚΑΝΝΕΣ 2018Οι πρώτες Κάννες μετά το #MeToo μας αποκάλυψαν το «γυναικείο Τζέιμς Μποντ»

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΚΑΝΝΕΣ 2018

Οι πρώτες Κάννες μετά το #MeToo μας αποκάλυψαν το «γυναικείο Τζέιμς Μποντ»

Η Popaganda στις Κάννες: Η Μάρα Θεοδωροπούλου γράφει για την παρουσίαση του «μυστικού πρότζεκτ» "355", μιας ταινίας δράσης με εκτυφλωτικό γυναικείο καστ που έχει κλέψει την παράσταση μέχρι στιγμής στην Κρουαζέτ.

Το πιο glamorous και πολυσυζητημένο γεγονός του 71ου Φεστιβάλ Καννών μέχρι στιγμής δεν έχει συμβεί μέσα σε μια κινηματογραφική αίθουσα, ούτε στο κόκκινο χαλί, ούτε καν σε ένα πάρτυ, αλλά σε μια αίθουσα συνεδριάσεων ενός από τα πολυτελή ξενοδοχεία της Κρουαζέτ, παρουσία εκπροσώπων της παγκόσμιας κινηματογραφικής αγοράς (ομολογουμένως η λιγότερο σέξι διαπίστευση που μπορείς να έχεις). Κι όμως, εκεί βρέθηκε η all-star γυναικεία dream team της Τζέσικα Τσαστέιν, της Μαριόν Κοτιγιάρ, της Πενέλοπε Κρουζ, της Λουπίτα Νιόνγκο και της, Κινέζας με το εκπληκτικό όνομα, Φαν Μπινγκμπίνγκ για να παρουσιάσει σε επίδοξους αγοραστές την μέχρι πρότινος μυστική ταινία 355. Μια περιπέτεια που για να κόψει δρόμο αυτοσυστήνεται ως «γυναικείο Τζέιμς Μποντ», αλλά στην πραγματικότητα φιλοδοξεί να κεφαλαιοποιήσει την αλλαγή πλεύσης που συμβαίνει στο Χόλιγουντ στον απόηχο του Time’s Up και του #MeToo.

Μια ταινία δράσης 75 εκατομμυρίων δολαρίων με εξωτικές τοποθεσίες, εντυπωσιακά stunts και προοδευτικά, υποθέτουμε, sexual politics, θα ακουγόταν κάπως απίστευτη ακόμα κι ένα χρόνο πριν… βασικά, ένα χρόνο πριν μάλλον δεν θα ακουγόταν καθόλου, γεγονός που φανερώνει την τεράστια ανατροπή που έφεραν τα δύο προαναφερθέντα κινήματα σε μια βιομηχανία που δεν φημίζεται για την ταχύτητα της προσαρμογής της σε ο,τιδήποτε δεν αφορά τεχνολογική πρόοδο. Υπό αυτό το πρίσμα, το 355 είναι ένας λαμπερός Δούρειος Ίππος με ξεκάθαρες προθέσεις κι εμπορικά έξυπνη τοποθέτηση, με λεπτομέρειες όπως η ύπαρξη μιας σκηνής πάλης της Τσαστέιν και της Κοτιγιάρ πάνω σε μηχανές και η ανάληψη του αντίστοιχου ρόλου «τύπου Q» από την Νιόνγκο να διαρρέουν βολικά λίγη ώρα μετά την άφιξη των 5 πρωταγωνιστριών με σκάφος μπροστά στους φακούς των φωτογράφων δίπλα στο διάσημο Hotel du Cap.

Πενέλοπε Κρουζ, Φαν Μπινγκμπίνγκ, Μαριόν Κοτιγιάρ, Τζέσικα Τσαστέιν και Λουπίτα Νιόνγκο – το βαρύ θηλυκό πυροβολικό του 355

Σύμφωνα με την Τσαστέιν, που έχει αναλάβει και καθήκοντα συμπαραγωγού, η ιδέα για την ταινία γεννήθηκε στο περσινό Φεστιβάλ Καννών, κατά τη διάρκεια του οποίου η ίδια βρισκόταν στην κριτική επιτροπή κι αργότερα εξέφρασε τον προβληματισμό και την απογοήτευσή της για την εκπροσώπηση κι απεικόνιση των γυναικών στις ταινίες που διαγωνίζονταν για τον Χρυσό Φοίνικα. Συζητώντας με τον ατζέντη της κι εμπνευσμένη από την αληθινή ιστορία μιας κατασκόπου με το όνομα Πράκτορας 355 στην αμερικάνικη επανάσταση για την οποία έμαθε στα γυρίσματα του Zero Dark Thirty, γρήγορα επικοινώνησε με τις υπόλοιπες 4 συναδέλφους της, κάνοντας μια πρόταση που αποδέχτηκαν αμέσως. Επιστράτευσε και το σκηνοθέτη Σάιμον Κίνμπεργκ με τον οποίο συνεργάστηκε στο επερχόμενο spin-off X-Men: Dark Phoenix κι ένα χρόνο μετά, βρέθηκε σε ένα θεωρητικά πιο συνειδητοποιημένο Φεστιβάλ για να πουλήσει το πρότζεκτ (και πιθανό franchise).

Λίγες μέρες νωρίτερα, είχε ανακοινωθεί το σίκουελ της επιτυχίας-έκπληξη Ο Σωματοφύλακας του Εκτελεστή, με τίτλο Η Γυναίκα του Σωματοφύλακα του Εκτελεστή, που θα επικεντρώνεται στο χαρακτήρα της Σάλμα Χάγιεκ που έκλεψε την παράσταση στην πρώτη ταινία, ενώ σύντομα και το Expendables θα αποκτήσει γυναικείο spin-off με τίτλο Expendabelles. Ωστόσο, αυτήν την στιγμή παραμένει αμφίβολη η εμπορική απήχηση αυτού του νέου, αναγκαίου αλλά μη δοκιμασμένου στα ταμεία trend (η μέτρια κριτική και εισπρακτική αποδοχή του πρόσφατου ριμέικ του Ghostbusters θα αξιολογούνταν με διαφορετική βαρύτητα αν συνέβαινε μετά το #MeToo), αλλά σύντομα θα πάρουμε μια γεύση από το πόση ισχύ έχει τελικά η ένωση μεγάλων γυναικείων ονομάτων με την κυκλοφορία του Ocean’s 8 και πρωταγωνίστριες την Σάντρα Μπούλοκ, την Ριάνα, την Κέιτ Μπλάνσετ και την Aν Χάθαγουεϊ, μεταξύ άλλων, που θα δείξει αν το “#” μπορεί να μετατραπεί τελικά σε “$”…

Popaganda καλύπτει, μέρα προς μέρα, το 71ο Φεστιβάλ Καννών με την υποστήριξη της Aegean Airlines.

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΚΑΝΝΕΣ 2018

Πώς το ασιατικό σινεμά κυριάρχησε στο 71ο Φεστιβάλ Καννών, φτάνοντας μέχρι και το Χρυσό Φοίνικα με το Shoplifters

Η Popaganda στις Κάννες: Ελλείψει διάσημων ονομάτων στο κόκκινο χαλί, οι ταινίες από την Κίνα, την Ιαπωνία και την Ασία αναδείχθηκαν σε ανέλπιστους σταρ της 71ης διοργάνωσης.

Solo, BlacKkKlansman κι Under The Silver Lake: Πώς ήταν οι τρεις (και μοναδικές) μεγάλες αμερικάνικες πρεμιέρες των φετινών Καννών;

Η Popaganda στις Κάννες: Πού βρίσκονται οι ρίζες του Χαν Σόλο; Επέστρεψε ο Σπάικ Λι στις σπουδαίες ταινίες; Αγάπησε κανείς το Λος Άντζελες όσο ο Ντέιβιντ Ρόμπερτ Μίτσελ; Η Μάρα Θεοδωροπούλου έχει τις απαντήσεις.

Οι Κάννες μετά το #MeToo: Πότε θα Έρθει το Τέλος της Ανισότητας για τις Γυναίκες στην Κινηματογραφική Βιομηχανία;

Η Popaganda στις Κάννες: Στο κόκκινο χαλί φέτος απαγορεύθηκαν οι selfies, όμως 82 γυναίκες-βαριά χαρτιά της κινηματογραφικής βιομηχανίας στάθηκαν ενωμένες στο πρώτο Φεστιβάλ της #MeToo εποχής.

The House That Jack Built: Η βίαιη μισογυνική ρεβάνς του Λαρς φον Τρίερ

Η Popaganda στις Κάννες: Η Μάρα Θεοδωροπούλου γράφει για το "sorry not sorry" του Λαρς φον Τρίερ προς το Φεστιβάλ Καννών και τους επικριτές του που, όπως ήταν αναμενόμενο, δίχασε και πάλι προκαλώντας μαζικές αποχωρήσεις από την αίθουσα.

Φεστιβάλ Καννών 2018: Πώς χωράνε οι Village People σε μια κινέζικη γκανγκστερική ιστορία αγάπης;

H Popaganda στις Κάννες: Από τη Sia στο "YMCA" και το "Psycho Killer", η Μάρα Θεοδωροπούλου γράφει για τους ευρωπαίους κι ασιάτες σκηνοθέτες που αγκαλιάζουν και φέτος τη δυτική ποπ.

Έχουμε τις απαντήσεις του Κρίστοφερ Νόλαν σε όλα όσα θα θέλατε να τον ρωτήσετε…

Η Popaganda στις Κάννες: Η Μάρα Θεοδωροπούλου στήθηκε τρεις ώρες στην ουρά για να μας μεταφέρει τα καλύτερα σημεία του masterclass που έδωσε στο Φεστιβάλ ο κορυφαίος, ίσως, σκηνοθέτης της εποχής μας. Η αναμονή άξιζε τον κόπο...

Cold War και Leto: Στην Κρουαζέτ, φέτος, ο έρωτας είναι ασπρόμαυρος κι εσωστρεφής

Η Popaganda στις Κάννες: Η Μάρα Θεοδωροπούλου γράφει για τις νέες ταινίες των Πάβελ Παβλικόφσκι και Κίριλ Σερεμπρένικοφ που άγγιξαν αλλά δε συγκίνησαν με το σοσιαλιστικό gloom τους.

Οι πρώτες Κάννες μετά το #MeToo μας αποκάλυψαν το «γυναικείο Τζέιμς Μποντ»

Η Popaganda στις Κάννες: Η Μάρα Θεοδωροπούλου γράφει για την παρουσίαση του «μυστικού πρότζεκτ» "355", μιας ταινίας δράσης με εκτυφλωτικό γυναικείο καστ που έχει κλέψει την παράσταση μέχρι στιγμής στην Κρουαζέτ.

Οι 10 ταινίες που δε χάνουμε με τίποτα στο 71ο Φεστιβάλ Καννών

Από την ιδανικά συγχρονισμένη επιστροφή του Σπάικ Λι ως το πρώτο ιαπωνικό anime που προβάλλεται στο διάσημο φεστιβάλ, η Μάρα Θεοδωροπούλου ξεκινά την ανταπόκρισή της από το φεστιβάλ που μόλις ξεκίνησε και διαρκεί ως τις 19 Μαΐου.
ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΣΤΟ INBOX ΣΟΥ
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.