DIGITAL STORIES«Blue whale»: το παιχνίδι αυτοκτονίας που έχει σαρώσει το διαδίκτυο

«Blue whale»: το παιχνίδι αυτοκτονίας που έχει σαρώσει το διαδίκτυο

Μπορεί στην Ελλάδα να μην έχει σημειωθεί κανένα θύμα του «παιχνιδιού» αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να ξέρουμε και περί τίνος πρόκειται.

Ξεκίνησε τον Μάιο του 2016 και πήρε το όνομά του από τις φάλαινες «Blue whales» που αν ξεβραστούν στην ακτή είναι πολύ πιθανό να αυτοκτονήσουν για να μην βασανίζονται. Το πρώτο θύμα ήταν η Rita Palenkova, η οποία ανέβασε στον ιστότοπο VK της Ρωσίας, τη λέξη «αντίο» με μια φωτογραφία της δίπλα στις ράγες του τρένου, λίγο πριν πέσει στο θάνατό της. Στην Ρωσία υπάρχουν πολλές διαδικτυακές ομάδες που φλερτάρουν με την ιδέα του θανάτου και πολλοί που «βοηθούν» νεαρά παιδιά να το επιτύχουν, μια από αυτές ήταν και η γεννήτρια σελίδα του θανατηφόρου παιχνιδιού. Μέχρι τώρα, το «παιχνίδι» αυτό έχει κοστίσει σε 130 παιδιά τη ζωή τους στη Ρωσία που είναι η χώρα με τα μεγαλύτερα νούμερα αυτοκτονιών παγκοσμίως.

Το παιχνίδι ξεκινά με το ίδιο το παιδί να επιδιώκει την επικοινωνία με έναν διαχειριστή του παιχνιδιού σε κάποια πλατφόρμα. Αφού ανακοινώσει στον διαχειριστή ότι θέλει να παίξει, εκείνος δηλώνει πως από τη στιγμή που θα ξεκινήσει, δεν υπάρχει επιστροφή. Αφού το παιδί συμφωνήσει ο διαχειριστής ξεκινά  να δίνει εντολές, αρχικά να μην κοιμηθούν το βράδυ, να ξυπνήσουν στις 4 το πρωί και να βλέπουν θρίλερ όλη μέρα, να μείνουν σε ένα δωμάτιο για μια ώρα ή και παραπάνω αναπνέοντας βαθιά έχοντας ανοιχτό ένα γκαζάκι.

Το παιδί ξεκινά να είναι κουρασμένο και αδύναμο, με πολύ άσχημη ψυχολογία καθώς φοβάται τις επιπτώσεις που θα έχει αν δεν φέρει εις πέρας μια από τις εντολές. Για να ξέρει ο διαχειριστής ότι έκανε αυτό που ζήτησε πρέπει ο «παίκτης» να στέλνει αποδεικτικές φωτογραφίες. Πολλές από αυτές τις φωτογραφίες έχουν δημοσιευθεί και στο διαδίκτυο με τα θύματα να έχουν χαράξει γραμμές στα χέρια τους και πολλές φορές να έχουν χαράξει  “F57”, αν αυτό τους ζητήθηκε. 

Rina Palenkova: Το πρώτο θύμα.

Τα επίπεδα το δοκιμασιών είναι πενήντα. Πενήντα ημέρες αυτοτραυματισμού, κούρασης και ψυχολογικής πίεσης καθώς οι δοκιμασίες  όλο ένα και χειροτερεύουν μέχρι που τα παιδιά βάζουν τέλος στη ζωή τους. Δύο κορίτσια 15 και 16 χρονών, Yulia Konstantinova και Veronika Volkova αντίστοιχα, έπεσαν από ύψος δεκατεσσάρων ορόφων. Η  Yulia έγραψε την λέξη «Τέλος» στον λογαριασμό της στα social media πριν πέσει, μαζί με τη φωτογραφία μιας μπλε φάλαινας. 

Το «παιχνίδι» δημιουργήθηκε από τον Philipp Budeikin, πρώην φοιτητή ψυχολογίας, ο οποίος δήλωσε πως ήθελε να «καθαρίσει την κοινωνία από τα ηλίθια άτομα, που θα πίστευαν και όντως θα το έκαναν στον εαυτό τους». Αρχικά το «παιχνίδι» ο Philipp Budeikin το ξεκίνησε το 2003 στη σελίδα “F57” στο VK της Ρωσίας, μια ομάδα-θανάτου όπου ενθάρρυνε νεαρά και προβληματισμένα παιδιά να αυτοκτονήσουν.

Philipp Budeikin

Μπορεί στην Ελλάδα να μην υπάρχουν κρούσματα, αλλά δεν παύει να είναι περίεργο πως οι γονείς των παιδιών δεν κατάλαβαν νωρίτερα ότι κάτι δεν πάει καλά με τα παιδιά τους. Ένας από τους πιο πιθανούς λόγους είναι πως οι γονείς δεν έδωσαν αρκετή σημασία στο πως τα παιδιά περνούν τον χρόνο τους στο διαδίκτυο, τι βλέπουν online  και με ποιους μιλούν.  Τα περισσότερα θύματα- αν όχι όλα- ήταν μέλη των σελίδων- αυτοκτονιών, και όπως είπαν οι αρχές ήταν αρκετός ο καιρός που μιλούσαν με άτομα που τους ενθάρρυναν να βάλουν τέλος στη ζωή τους.

Τι κάνουν τα social media για να δώσουν ένα τέλος σε αυτό το παιχνίδι;

Το instagram έχει ξεκινήσει να προειδοποιεί τους χρήστες του, όταν βρίσκονται αντιμέτωποι με φωτογραφίες που έχουν να κάνουν με το  Blue Whale. Η ειδοποίηση σου λέει πως η δημοσίευση αυτή μπορεί να σχετίζεται με κακόβουλο περιεχόμενο και σε κάποιες χώρες σε περιπτώσεις που κάποιος γκουγκλάρει κάτι για το Blue Whale του εμφανίζεται ένα μήνυμα από την άμεση δράση που σου λέει «αν περνάς κάτι δύσκολο θα θέλαμε να σε βοηθήσουμε». Ακριβώς από κάτω υπάρχει η εκδοχή «see posts anyway» που αν πατηθεί εμφανίζονται εικόνες από τα τραύματα των θυμάτων του παιχνιδιού με σκοπό να σοκάρουν και αποτελεσματικά να σε αποτρέψουν από την περαιτέρω αναζήτηση. 

ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΣΤΟ INBOX ΣΟΥ
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.