Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaDIGITAL STORIES

POP 16: Αυτά μας έκαναν να ανοιγοκλείσουμε τα μάτια μας

Από τεχνολογικής απόψεως…
popaganda_2016_texnoligia

Καθώς το 2016 ετοιμάζεται να μας αποχαιρετήσει, είναι εκείνη η εποχή του χρόνου που συστήνεται για να γυρίσουμε το κεφάλι και να ρίξουμε μια ματιά σε όλα όσα συνέβησαν τους τελευταίους δώδεκα μήνες, ώστε να θυμηθούμε αυτά που μας έκαναν να ανοιγοκλείσουμε τα μάτια, να μείνουμε με το στόμα ανοιχτό και να μην πιστεύουμε ό,τι βλέπουμε ή διαβάζουμε. Το 2016 ήταν μια χρονιά κατά τη διάρκεια της οποίας η τεχνολογία έμαθε πολλά: κάποια με τον καλό τρόπο και κάποια με τον –πολύ- κακό. Δεν ήταν και λίγα άλλωστε αυτά που συνέβησαν κατά τη διάρκειά της χρονιάς που σιγά-σιγά «σβήνει»: η διαλογή των σημαντικότερων τεχνολογικών γεγονότων δεν ήταν εύκολη υπόθεση όμως τα καταφέραμε.

Τι θα λέγατε να τα θυμηθούμε παρέα;

Το «εκρηκτικό» Samsung Galaxy Note 7

2016-12-29-mesa-1

Το 2016, από τεχνολογικής πλευράς, θα μπορούσε να περιγραφεί με τρεις λέξεις και έναν αριθμό: Samsung Galaxy Note 7. Η ναυαρχίδα της κορεάτικης εταιρείας για φέτος όχι απλά δεν κάλυψε τις προσδοκίες αλλά προκάλεσε πονοκεφάλους άνευ προηγούμενου στην τελευταία. Το ελλιπές QA είχε ως αποτέλεσμα τα περιστατικά με εκρήξεις και αναφλέξεις Note 7 στα καλά του καθουμένου να ακολουθούν το ένα το άλλο. Αεροπορικές εταιρείες ανά τον κόσμο απαγόρευσαν πλήρως τη χρήση τους, τα καταστήματα το απέσυραν και η Samsung, αφού είδε ότι η κατάσταση δεν έπαιρνε γιατρειά ανακοίνωσε την ανάκλησή του κακήν κακώς. Η ζημιά –οικονομική αλλά και επικοινωνιακή- υπολογίζεται σε αρκετά δισ. και οι Κορεάτες θα χρειαστεί να κάνουν τρελό “catch up” για να καλύψουν το χαμένο έδαφος του χρόνου.


Τα ακουστικά έγιναν… Bluetooth

2016-12-29-mesa-2

Η βιομηχανία τεχνολογίας αρχίζει σταδιακά να ξεφορτώνεται τα καλώδια. Η «ασύρματη» τάση γίνεται ολοένα και πιο “mainstream” και αυτό είναι κάτι που φαίνεται σε κάθε έκφανση της τεχνολογίας με τελευταίο παράδειγμα να είναι τα ακουστικά. Η θύρα των 3,5 χιλ. αρχίζει και χάνει έδαφος έναντι του Bluetooth, καθώς η μία μετά την άλλη, οι μεγάλες εταιρείες του χώρου λανσάρουν ασύρματες λύσεις. Bose, Sennheiser, Marshall, Beats και άλλα μεγάλα brands έχουν ήδη παρουσία στη wireless αγορά ενώ ουδείς μπορεί να προσπεράσει το iPhone 7, την πρώτη «μεγάλη» συσκευή smartphone που αποκήρυξε εντελώς (έστω, στο περίπου) τα ενσύρματα ακουστικά. Οι τιμές βέβαια είναι ακόμα σε επίπεδα “early adopters” αλλά η πτώση δεν είναι μακριά…

Η Apple σε «κρίση»

2016-12-29-mesa-3

Τον Οκτώβριο η Apple ενημέρωσε επενδυτές και κοινό πως για πρώτη φορά μέσα στα τελευταία 15 χρόνια, οι πωλήσεις των προϊόντων της ήταν πεσμένες σε σχέση με τον αμέσως προηγούμενο χρόνο, καθώς τα $215,64 δισ. που της είχαν αποφέρει τα iPhone, Mac, iPad, Apple Watch και λοιπά iΠροϊόντα της, ήταν κατά 8% λιγότερα σε σχέση με τα $233,7 δισ. της ίδιας περιόδου (1 Ιαν. – 24 Σεπ.) το 2015. Η αγορά των tablets βρίσκεται σε κρίση παγκοσμίως, το Apple Watch δεν έχει καταφέρει να πείσει ακόμα το κοινό, iPod και Apple TV συνεισφέρουν ελάχιστα στο σύνολο κι έτσι το «κουπί» καλούνται να τραβήξουν οι Mac/MacBook και τα iPhone. Αν συνυπολογίσει κανείς και τη στασιμότητα των τελευταίων, ε, τότε η κατάσταση των οικονομικών της Apple δεν είναι δα και ανεξήγητη. Κάτι πρέπει να αλλάξει, αλλά τι;

Η μόδα των έξυπνων ρολογιών περνάει (;)

2016-12-29-mesa-4

Όταν ο “leader” της αγοράς διοχετεύει σε αυτή 1 εκατ. τεμάχια μέσα σε ένα τρίμηνο, τότε μάλλον υπάρχει πρόβλημα. Η προαναφερθείσα επίδοση ανήκει στο Apple Watch και αφορά την περίοδο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου. Μια χρονιά πριν, ο αριθμός αυτός ήταν 3,9 εκατ. τεμάχια. Η αγορά των smartwatches περνάει δύσκολα φεγγάρια. Εκ των πέντε μεγαλύτερων κατασκευαστών, το προτελευταίο τρίμηνο του έτους μόνο η Garmin παρουσίασε ανάπτυξη. Η Apple «έκοψε» την πολυτελή χρυσή έκδοση του Apple Watch, η Motorola ανακοίνωσε πως τα Moto360 θα κάνουν ένα διάλειμμα ενώ η Pebble σταματά ολοκληρωτικά την ενασχόλησή της με τα ρολόγια σε λίγες μέρες. Ίσως τα smartwatches να μην είναι για όλους. Ίσως να ήταν μια μόδα που πέρασε. Ίσως απλά να κάνουν ένα διάλειμμα πριν επανέλθουν δριμύτερα. Για την ώρα όμως χαροπαλεύουν.


Η μέρα που «έσπασε» το iPhone

2016-12-29-mesa-5

Τον Φεβρουάριο, το FBI διέταξε την Apple να το βοηθήσει προκειμένου να αποκτήσει πρόσβαση στα δεδομένα που κρύβονταν στο iPhone ενός εκ των τρομοκρατών που λίγους μήνες πριν είχαν σκορπίσει τον θάνατο στην πόλη του Σαν Μπερναρντίνο. Το iPhone 5c του Σαΐντ Ρισβάν Φαρούκ θεωρείτο βασικό στοιχείο στην εξιχνίαση της υπόθεσης μόνο που στο FBI λογάριαζαν χωρίς τον ξενοδόχο: η Apple αρνήθηκε να συμμορφωθεί με τις υποδείξεις της υπηρεσίας αφού έτσι θα αναγκαζόταν να «σπάσει» η ίδια το iPhone, «καίγοντας» ένα από τα βασικότερα δυνατά χαρτιά της: την ασφάλεια που παρέχουν οι συσκευές και οι υπηρεσίες της στους χρήστες τους. Το FBI ακολούθησε τη δικαστική οδό, ζήτησε τη βοήθεια της Υπηρεσίας Εθνικής Ασφάλειας και εν τέλει κατάφερε να βρει λύση –άγνωστο ακόμα πώς. Το θέμα πάντως μόλις άνοιξε…

(Εξ)αγορές 

2016-12-29-mesa-6
                                                                              

Αρκετές ήταν και το 2016 οι εταιρείες που άλλαξαν χέρια, είτε μέσω συνενώσεων, είτε μέσω εξαγορών. Τα ποσά που έπεσαν στο τραπέζι δεν «χωνεύονται» εύκολα και αποτελούν ακόμα μία απόδειξη πως η βιομηχανία τεχνολογίας πουλάει και μάλιστα πολύ και ακριβά. Η SoftBank έκανε δικιά της την ARM για $32 δισ. ενώ η Microsoft πήρε το LinkedIn πληρώνοντας $26 δισ.. Η Yahoo! συμφώνησε με τη Verizon έναντι $4,8 δισ. αν και μετά τα «βρώμικα» μυστικά της που βγήκαν στη φόρα, το ποσό αυτό ενδεχομένως να μειωθεί. Η Samsung βγήκε και επίσημα από τον χώρο της εκτύπωσης καθώς η HP εξαγόρασε ό,τι της… απέμενε έναντι $1,05 δισ. ενώ η Oracle επένδυσε στο cloud με την προσθήκη της NetSuite στην οικογένειά της που της στοίχισε περί τα $9,3 δισ.. H SalesForce ξόδεψε $32,8 δισ. για τη MetaMind, startup που ασχολείται με την τεχνητή νοημοσύνη ενώ, τέλος, το τμήμα “enterprise content” των Dell-EMC κατέληξε στην καναδική OpenText προς $1,62 δισ..


Το Facebook και το feed του

2016-12-29-mesa-7

Ένας μικρός χαμός προκλήθηκε μέσα στη χρονιά με το περιεχόμενο του newsfeed του Facebook. Αιτία, οι δημοσιεύσεις με παραπλανητικούς τίτλους ή/και εξ ολοκλήρου ψευδές περιεχόμενο που εμφανίζονταν κατά συρροή στις αρχικές σελίδες των χρηστών στο δίκτυο, γεγονός που οι ιθύνοντες του τελευταίου δεν άφησαν να περάσει έτσι. Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ προσπάθησε να ρίξει τους τόνους, δηλώνοντας δημόσια ότι το Facebook δεν είναι εταιρεία “media” και αδυνατεί να επηρεάσει γεγονότα όπως εκλογές. Με 1,7 εκατ. χρήστες όμως που εκτίθενται καθημερινά σε κάθε λογής διαφήμιση, ακόμα και πολιτικού περιεχομένου, μήπως ο απερχόμενος πρόεδρος των ΗΠΑ, Μπαράκ Ομπάμα, έχει ένα δίκιο όταν αναφέρει ότι οι κίβδηλες δημοσιεύσεις του Facebook αποτελούν απειλή ενάντια στις δημοκρατικές ελευθερίες και την ευημερία;

Τα drones κατέκτησαν τον κόσμο

2016-12-29-mesa-8

Το νέο “hot stuff” της αγοράς τεχνολογίας δεν είναι άλλο από τα drones. Η κατηγορία με τον τζίρο των $500 εκατ. το 2015, προβλέπεται να φτάσει τα $1,2 δισ. του χρόνου και να ξεπεράσει τα $5 δισ. το 2021, ευρισκόμενη σε… απογείωση! Το κοινό έχοντας πλέον εξοικειωθεί μαζί τους, τους δείχνει ξεκάθαρα την προτίμησή του, επενδύοντας μάλιστα και σε ακριβότερα μοντέλα –όπως τα DJI, οι τιμές των οποίων προσεγγίζουν ακόμα και τετραψήφια νούμερα. Οι Αρχές ανά τον κόσμο βέβαια πονοκεφαλιάζουν καθώς καλούνται να αναπροσαρμόσουν τα νομικά τους πλαίσια έτσι ώστε αυτά να περιλαμβάνουν και τα drones. Οι αναλυτές εκτιμούν πως το 2016 θα κλείσει με τις πωλήσεις drones αυξημένες κατά 100-300% σε σχέση με πέρυσι και οι εμπλεκόμενες στο… παιχνίδι εταιρείες, τρίβουν τα χέρια τους.

Το «έξυπνο» σπίτι μπορεί να περιμένει

2016-12-29-mesa-9

Ακόμα μια χρονιά ξεκίνησε με πολλές υποσχέσεις σε ό,τι αφορά το κόνσεπτ του έξυπνου σπιτιού, ακόμα μια χρονιά ολοκληρώνεται με τις περισσότερες απ’ αυτές να έχουν πάρει… παράταση για την επόμενη. Το “smart/connected home” απέχει αρκετά από την πραγματικότητα, αφού ναι μεν οι έξυπνες συσκευές μπορεί να μη λείπουν, ωστόσο ακόμα λείπει αυτό το “universal hub”, κάτω από το οποίο θα «δεθούν» και θα λειτουργήσουν όλες μαζί. Η κάθε εταιρεία μοιάζει να έχει τραβήξει τη δική της ρότα και ελάχιστες είναι εκείνες που συνεργάζονται προκειμένου να προσφέρουν στον τελικό χρήστη μια αρμονική και άνετη εμπειρία χρήσης. Η βιομηχανία μοιάζει να μην έχει κατανοήσει πλήρως ότι ένα σπίτι προϋποθέτει την αρμονική συμβίωση, όχι μόνο των έμβιων οργανισμών που κατοικούν σε αυτό αλλά και των έξυπνων συσκευών που φιλοξενεί.

POP TODAY
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.