DIGITAL STORIESΠώς το Amazon βρήκε τον τρόπο να εισχωρήσει σε μια καινούρια γι’ αυτό αγορά;

Πώς το Amazon βρήκε τον τρόπο να εισχωρήσει σε μια καινούρια γι’ αυτό αγορά;

Κι εσείς νομίζατε ότι δεν υπήρχε περιθώριο ανάπτυξης για τον κολοσσό του Τζεφ Μπέζος, ε; Για δείτε τη νέα «μπίζνα» του και ξανασκεφτείτε το…
amazon-souq

Θα έλεγε κανείς πως δεν υπάρχει αγορά που να μην έχει διεισδύσει το Amazon, σωστά; Πως ο αμερικανικός κολοσσός του e-commerce έχει απλώσει παντού τα πλοκάμια του, κυριαρχώντας και πετώντας εκτός παιχνιδιού χιλιάδες μικρότερους ανταγωνιστές. Κι όμως αγαπητοί μας, εν έτει 2017 η εταιρεία-μαμούθ του Τζεφ Μπέζος (ο οποίος, προσφάτως, σκαρφάλωσε στη δεύτερη θέση των πλουσιότερων ανθρώπων του πλανήτη, αφήνοντας πίσω του τον Ουόρεν Μπάφετ) βρήκε τον τρόπο να δικτυωθεί για τα καλά σε μία αγορά που, ομολογουμένως, ποτέ δεν είχε.

Το Amazon, που λέτε, προχώρησε στην εξαγορά του Souq.com, ενός εκ των γνωστότερων brand names στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου στη Μέση Ανατολή. Το Souq.com ιδρύθηκε το 2005 από τον Σύριο επιχειρηματία Ρονάλντο Μουχάβαρ και αποτελεί πιθανότατα τον δυνατότερο «παίκτη» στην εκεί αγορά. Με μερίδιο που ανέρχεται σε 75% όσον αφορά στο e-shopping, 45 εκατ. επισκέπτες σε μηνιαία βάση, προϊοντική γκάμα 8,4 εκατ. κωδικών, 30 κατηγορίες και σημαντική εμπλοκή third-party πωλητών, η περίπτωση του Souq.com έμοιαζε με «λουκούμι» για τον Μπέζος. Χρειάστηκε βέβαια να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη αφού εν τέλει η εξαγορά έκλεισε στα $650 εκατ. με τη μεσολάβηση της Goldman Sachs, όμως μπροστά στις προοπτικές που υπάρχουν, το ποσό είναι μάλλον αμελητέο –η ακριβότερη αγορά του Amazon παραμένει το Twitch με τα $970 εκατ. του σε μετρητά το 2014.

photo_20170327_132628-01

Πρακτικά λοιπόν το Amazon έχει μια «χρυσή» (στην κυριολεξία) ευκαιρία διείσδυσης στις αγορές της Μέσης Ανατολής και της Βορείου Αφρικής, τις περιοχές δηλαδή απ’ όπου προέρχεται το 75% της επισκεψιμότητας του Souq.com. Το καλύτερο όλων; Ο τζίρος των online πωλήσεων έναντι του συνόλου δεν ξεπερνά το 1-2%, στοιχείο που υπόσχεται αν μη τι άλλο εξαιρετικές προοπτικές ανάπτυξης –στο Amazon εξ άλλου δεν είναι και τίποτα… χθεσινοί. Κοτζάμ μάχη έδωσαν για να κάνουν δικό τους το Souq.com αφού το ενδιαφέρον για την περίπτωσή του, μόνο περιορισμένο δεν ήταν: Flipkart, eBay και Noon.com ήταν ορισμένοι εκ των «μνηστήρων» που όμως τελικά έμειναν με την όρεξη.

Amazon-Souq-deal

Το Amazon προχώρησε σε μία αγορά βλέποντας… μπροστά. Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Σαουδική Αραβία και Κουβέιτ άλλωστε συγκαταλέγονται στις κορυφαίες χώρες παγκοσμίως σε ό,τι αφορά τη διείσδυση των smartphones και με το μέλλον του shopping να βρίσκεται στις φορητές συσκευές, κάτι μας λέει ότι ο Τζεφ Μπέζος μόλις έκανε ένα «άνοιγμα» σε ένα πολύ ενδιαφέρον κοινό με ακόμα πιο ενδιαφέρον πορτοφόλι

ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΣΤΟ INBOX ΣΟΥ
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.