Σκηνή από το Blade Runner 2049.

Στη νέα επαναστατική μέθοδο μετακίνησης με αυτοκίνητο χωρίς οδηγό αναφέρθηκαν οι New York Times με αφιέρωμα στο κυριακάτικο περιοδικό τους. Μία μέθοδος που είναι ικανή να αλλάξει εντελώς τον τρόπο που οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται τη μετακίνηση τους καθώς θα διαφοροποιήσει αρκετούς τομείς την καθημερινότητας ενώ όπως και κάθε τι νέο, είναι ικανό να δημιουργήσει νέα trends και συνήθειες.

Τα αυτοκίνητα δίχως οδηγό δεν πρόκειται στο άμεσο μέλλον να ξεπεράσουν σε αριθμό αυτά που διαθέτουν. Μπορούν όμως σε μερικά χρόνια να αποτελέσουν ως και το 20% του ποσοστού των αυτοκινήτων που κινούνται στους δρόμους. Με άλλα λόγια είναι πιθανό κάποια μέρα, ένας στους πέντε ανθρώπους να κατευθύνεται προς τον προορισμό του με το δικό του αυτοκίνητο δίχως όμως να χρειάζεται να το οδηγεί ο ίδιος. Μία αν μη τι άλλο ριζοσπαστική πρόβλεψη.

Σε αυτή την περίπτωση, το σίγουρο είναι πως στην αρχή, αυτού του είδους τα αυτοκίνητα δε θα είναι ιδιαίτερα προσβάσιμα για το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού. Τα καλύτερα και πιο ασφαλή μοντέλα θα πωλούνται σε τιμές απαγορευτικές για τα μεσαία εισοδήματα. Η συνύπαρξη αυτοκινήτων με και χωρίς οδηγό δε θα είναι ιδιαίτερα εύκολη καθώς η μηχανική ακρίβεια θα συναντά την ανθρώπινη αφέλεια ενώ, όπως αναφέρουν και οι New York Times στο δημοσίευμα τους, ένα μεγάλο ατύχημα θα μπορούσε να καταστρέψει ολόκληρο το πείραμα των αυτοκινήτων δίχως οδηγό. 

Όμως, τέτοιου είδους αμφιβολίες κάνουν «το 20%» να φαντάζει ως ένα ιδιαίτερα ελκυστικό σενάριο. Φυσικά και οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα είναι οι πρώτες που θα κληθούν να διαχειριστούν αυτή την αλλαγή καθώς θα χρειαστεί να αφαιρέσουν το τιμόνι από τα αυτοκίνητα και να αλλάξουν εντελώς τον τρόπο σχεδιασμού. Μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει όμως να αναζητήσει κανείς τους τομείς της καθημερινότητας που πρόκειται να διαφοροποιηθούν μετά από αυτή τη ριζοσπαστική αλλαγή. 

Θα χρειαζόμαστε δίπλωμα οδήγησης;

Με δεδομένο ότι δε θα χρειάζονται γνώσεις οδήγησης καθώς η χρήση ενός αυτοκινήτου θα είναι εφάμιλλη με αυτή ενός smartphone, ποιος θα μπορούσε να καθορίσει το ποιες ηλικίες θα έχουν πρόσβαση στη χρήση ενός αυτοκινήτου δίχως οδηγό; Ήδη στη σύγχρονη εποχή κυρίως στην περιφέρεια, παιδιά ηλικίας κάτω των 18 κάνουν χρήση των αγροτικών αυτοκινήτων των γονιών τους. Άρα θα ήταν μικρή η διαφοροποίηση αν στο μέλλον ανήλικα παιδιά χρησιμοποιούσαν μόνα τους αυτοκίνητα χωρίς οδηγό. Άλλωστε, οι μικρότερες ηλικίες είναι ξεκάθαρο πως έχουν προβάδισμα στο κομμάτι της κατανόησης του πως χρησιμοποιείται μια τεχνολογική συσκευή. Αφού λοιπόν ένα αυτοκίνητο θα χρησιμοποιείται σαν ένα smartphone, είναι πιθανό η χρήση του να είναι πολύ πιο εύκολη για τις μικρότερες ηλικίες. Τότε θα τεθεί και το ερώτημα για το αν όλες οι ηλικίες θα έχουν πρόσβαση σε τέτοιου είδους αυτοκίνητα ή θα υφίστανται και πάλι ηλικιακοί περιορισμοί όπως σήμερα.

Surfing στην οροφή του αυτοκινήτου

Όπως κάθε τι νέο, έτσι και τα αυτοκίνητα δίχως οδηγό θα συμβάλλουν στη δημιουργία νέων trends από τους νέους. Δε θα ήταν ιδιαίτερα περίεργο αν έβλεπε κανείς νέους να προσπαθούν να «σερφάρουν» στις οροφές των αυτοκινήτων. Στο δημοσίευμα τους, οι New York Times αναφέρουν πως κάτι τέτοιο θα ήταν παρόμοιο με το φαινόμενο των ανθρώπων που έχουν επιχειρήσει να «σερφάρουν» στην οροφή των συρμών του μετρό. Επομένως, το surfing στην οροφή του αυτοκινήτου φαντάζει ως ένα ρεαλιστικό ενδεχόμενο.

Γυμναστική μέσα στο αυτοκίνητο

Η γυμναστική μέσα στην ημέρα είναι κάτι ιδιαίτερα δύσκολο. Οι καθημερινές υποχρεώσεις δυσκολεύουν την προσπάθεια των ανθρώπων για να μένουν σε καλή φυσική κατάσταση. Άρα, θα μπορούσαν να εκμεταλλευτούν την ώρα που βρίσκονται στο δρόμο για να κάνουν τη γυμναστική που στερούνται τις υπόλοιπες ώρες. Αυτό δε θα ήταν κάτι εύκολο μιας και θα έπρεπε να αναθεωρηθεί μεγάλο μέρος του εσωτερικού σχεδιασμού των αυτοκινήτων ενώ θα ήταν ανάγκη να ληφθούν υπόψιν και οι κανόνες της φυσικής αφού θα ήταν δύσκολο η γυμναστική να γίνεται εν κινήσει.

Η εξέλιξη του ραδιοφώνου σε μια νέα εποχή

Ανέκαθεν το ραδιόφωνο αποτελούσε την ιδανική «παρέα» για τους οδηγούς την ώρα που οδηγούσαν. Σ’ ένα κόσμο που οι άνθρωποι θα ήταν πλήρως απελευθερωμένοι από την ανάγκη να είναι συγκεντρωμένοι στο να παρατηρούν το δρόμο, θα έπρεπε να βρουν ένα νέο τρόπο για να απασχολούνται. Έχοντας ως δεδομένα τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα, η «παρέα» του ραδιοφώνου θα μπορούσε να εξελιχθεί και με τη χρήση της εικόνας. Καθώς περιμένουν να φτάσουν στον προορισμό τους, οι άνθρωποι θα μπορούν να παρακολουθούν μια ταινία ή τηλεοπτικές εκπομπές όπως ακριβώς άκουγαν κάποτε ραδιόφωνο. 

Το σεξ στο αυτοκίνητο

Για χρόνια το σεξ στο αυτοκίνητο είχε εξελιχθεί σε ένα φετίχ για πολλούς ανθρώπους. Μέσα από αυτό είχαν προκύψει αστικοί μύθοι, αστεία και ιστορίες που διηγούνται μέχρι και σήμερα. Σε ένα κόσμο που το 20% των αυτοκινήτων δε διαθέτουν οδηγό το σεξ θα ήταν πιο βολικό ενώ όπως αναφέρεται και στο αφιέρωμα των New York Times, το γεγονός ότι δε χρειάζεται η προσοχή του οδηγού να βρίσκεται στο δρόμο το κάνει και πιο ασφαλές. Επίσης, στο δημοσίευμα αναφέρεται και η πιθανή συμβολή των εταιρειών τεχνολογίας που θα ήθελαν να κάνουν τα πράγματα πιο άνετα για τους πελάτες τους.